Emma Răducanu deține și cheia pentru succesul financiar. Concluzia trasă de experții în marketing sportiv

emma raducanu Emma Raducanu - marketing Emma Raducanu - Naomi Osaka Emma Raducanu bani US Open Tenis
SPORT.RO
Data publicarii: Marti 14 Septembrie 2021, 15:11
Data actualizarii: Marti 14 Septembrie 2021, 15:38

Emma Răducanu, al cărei tată este român, a realizat un salt formidabil de 127 de locuri după ce a câştigat, la doar 18 ani, primul său titlu de Mare Şlem, venind din calificări. Campioana din New York se clasează pe locul 23 după titlul cucerit la US Open.

Parcursul de senzaţie al tinerei jucătoare britanice de tenis Emma Răducanu la US Open, încununat cu câştigarea trofeului, poate duce la un câştig de circa 20 de milioane de lire sterline în următorii doi ani pentru ea, iar acest lucru poate fi doar începutul, consideră experţii în marketing sportiv, citaţi de Reuters.

Emma Răducanu câștigase doar 40.000 de dolari până la US Open 

De Răducanu (18 ani) aproape că nu se auzise până când a ajuns în optimile de finală ale turneului de la Wimbledon anul acesta, câştigând doar circa 40.000 de dolari de la debutul său la senioare, în urmă cu trei ani. După ce a devenit prima jucătoare britanică de tenis care câştigă un titlu de Grand Slam în ultimii 44 de ani, potenţialul financiar pe care îl are Emma Răducanu a crescut exponenţial.

  • Emma Răducanu își poate valorifica imaginea, suțin experții în marketing sportiv

Emma Răducanu, 2,5 milioane de dolari la US Open 

Ea s-a ales cu un cec de 2,5 milioane de dolari pentru victoria din finala de la Flushing Meadows, contra canadiencei Leylah Fernandez, însă în curând acesta ar putea deveni mărunţiş pentru Răducanu, scrie Reuters. Originile sale româno-chineze, un joc de excepţie şi personalitatea sa seducătoare fac din Emma Răducanu ''un brand de aur'', potrivit unui expert în marketing.

Ea a apărut deja în revista britanică Vogue, ediţia pe octombrie, iar brandurile globale majore începând de la modă la maşini şi bijuterii vor bate curând la porţile companiei se ocupă de imaginea sa, IMG. ''Nu există limită în ceea ce poate realiza pe teren. Deja există o cerere foarte mare în privinţa ei, iar dacă va continua pe drumul succesului la turneele majore din tenis va face din ea unul dintre sportivii cei mai atractivi pentru sponsori de pe planetă'', a afirmat Tim Lopez, directorul firmei de marketing sportiv CSM.

Naomi Osaka a câștigat 55 milioane de dolari, fără premiile din tenis

Cu expunerea sa globală, tenisul oferă o cale spre bogăţie pentru cele mai bune jucătoare, astfel că japoneza Naomi Osaka a câştigat 55 de milioane de dolari, fără a include premiile de la turnee, în 2020, potrivit revistei Forbes.

Din cele mai bine plătite zece sportive ale lumii, nouă sunt jucătoare de tenis, menţionează Reuters. Tim Lopez subliniază că Răducanu, a cărei mamă Renee este chinezoaică, are acelaşi ''appeal'' ca Osaka, a cărei mamă este japoneză, iar tatăl este haitian.

Emma Răducanu și bătălia coloșilor: Nike vs Adidas

Reuters notează că ieşirea Emmei Răducanu din obscuritate şi proiectarea ei pe panouri publicitare în Times Square din New York va face ca mărcile de haine sportive să se bată pentru semnătura ei. După ce Osaka a câştigat titluri consecutive de Grand Slam, în 2018 şi 2019, Nike ar fi plătit 10 milioane de dolari pentru a o lua de la rivala Adidas.

Conrad Wiacek, conducătorul departamentului de analiză sportivă de la GlobalData, consideră că farmecul Emmei Răducanu merge dincolo de ce arată pe terenul de tenis: ''Victoria sa o duce dincolo de tenis şi sport din punct de vedere al marketingului. Unul dintre cele mai impresionante lucruri a fost mesajul său în mandarină pentru urmăritorii chinezi, deoarece o problemă majoră pentru vedetele sportului occidental pentru a avea succes în Chine este bariera limbajului''.

Opinia specialistului. "Nu există limite pentru Emma Răducanu"

Wiacek consideră că ''nu există limite'' pentru Răducanu, ''deoarece orice brand occidental care vrea să câştige piaţa chineză o va dori ca ambasador''. Expertul se aşteaptă la creşteri ale contractelor britanicei cu Nike şi alţi sponsori, care să-i aducă circa 10 milioane de dolari în următorii doi ani.

''Originile sale chineze, din estul Europei, dar şi britanice o pun într-o stratosferă diferită faţă de alţi sportivi. Am văzut cum se discută că este o sportivă cu potenţial de un miliard de dolari, însă mai e cale lungă până acolo.

Se bazează pe consistenţă, însă în următoarele 12 luni cred că 5 milioane de dolari este un număr realist. În cele din urmă, barometrul pentru succesul său comercial va depinde de cât de mult succes va avea pe terenul de tenis'', a concluzionat Wiacek. Agerpres

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!