Anglia

Contract record de 275 mil euro semnat de Chelsea. A doua afacere din istoria Premier League vine dupa mutarea din drepturile TV

Sute de milioane de euro! Asa isi calculeaza veniturile marile cluburi din Anglia. La cateva saptamani dupa ce drepturile TV pentru Premier League 2016-2019 au fost vandute contra sumei de 6.9 miliarde de euro, Chelsea a reusit sa isi mai asigure un contract beton.

SPORT.RO
Data publicarii: Vineri 27 Februarie 2015, 09:37
Data actualizarii: Vineri 27 Februarie 2015, 09:38

275 de milioane de euro in decursul a cinci sezoane va incasa Chelsea, dupa ce a reusit sa atraga un nou client puternic din Asia intr-un contract de sponsorizare pentru echipament. Din 2015-2016, Chelsea va trece de la Samsung la Yokohama Rubber Company, clubul continuand sa speculeze tot mai bine si mai eficient din punct de vedere economic piata in continua expansiune din Asia. Actualul contract, cu Samsung, se incheie dupa 10 ani.

Acesta nu este cel mai scump contract de sponsorizare din istoria Premier League. Recordul este detinut de Manchester United si Chevrolet, care au semnat pentru 53 de milioane de lire pe sezon.

Conform Daily Mail, la licitatia sponsorilor pentru tricoul lui Chelsea a mai participat si Turkish Airlines, care oferea doar 25 de milioane de lire, cu 15 milioane sub noul sponsor. Cu ajutorul noului contract, Chelsea reuseste sa-si imbunatateasca statutul si in privinta Fair-Play-ului Financiar impus de UEFA.

Presa engleza noteaza ca acest contract este un triumf si pentru Christian Purslow, directorul comercial al lui Chelsea, fost director la Liverpool, adus in luna octombrie a anului trecut, in locul lui Ron Gourlay, in urma unei restructurari a departamentului comercial din club.

Prima lovitura a directorului Purslow a fost aducerea langa Chelsea a agentiei HTH, formata de doi fosti reprezentanti comerciali de la Manchester United, pentru atragerea banilor. Compania Yokohama, specializata in producerea de anvelope, sponsorizeaza si echipele Boston Celtics si san Antonio Spurs din NBA.

"Este o placere absoluta sa ii primit pe Yokohama ca pe noii sponsori oficiali de pe tricou. Speram sa avem o relatie de succes impreuna. Credem ca ei vor ajuta enorm in dezvoltarea internationala a clubului si pe piata din SUA, dar si in Japonia", a declarat Bruce Buck, presedintele lui Chelsea.

Modifică setările cookies