Cine mai cumpara fotbalul din Romania? Cum a ajuns Mutu imaginea unui "FALIMENT" anticipat! Decizia radicala anuntata azi
Vineri 14 Martie 2014, 12:45

Cine mai cumpara fotbalul din Romania? Cum a ajuns Mutu imaginea unui "FALIMENT" anticipat! Decizia radicala anuntata azi

In timp ce marile cluburi ale lumii investesc sute de milioane de euro in fotbalist, ca sa scoata de trei ori suma numai din vanzari si din imagine, in Romania principalul motor economic din fotbal aproape nu exista.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia SPORT.RO pentru telefoane Android si iPhone!

Bucurati-va de fotbal! Spartak - PAOK, marti 14 august de la 20.30, in direct la Pro X!

Bucurati-va de fotbal! FCSB - Hajduk Split, joi 15 august de la 21.30, in direct la Pro TV!

PETROLUL VREA SA ISI SCHIMBE SPONSORUL DIN VARA: "NU AVEM TRICOURI"

Falimentul poarta multe fete. Unul dintre ele este incapacitatea de a profita de pe urma unui sistem care functioneaza de zeci de ani in Europa: merchandising-ul. 

Mutu, cel mai mare nume transferat de Liga I in ultimii ani, un brand national si principalul beneficiar a imaginii lasate de Hagi la nationala, arata ca Romania nu este pregatita sa aduca nume mari in fotbal. Fara gol in meciurile oficiale si fara sa impresioneze la Petrolul, Mutu nu a fost nici un motor de vanzari la magazinul oficial. 50 de tricouri a vandut pana acum Mutu la Petrolul.

Nu cererea este problema, ci numarul de tricouri din stoc, sustine clubul. Cei de la Petrolul acuza ca furnizorul de echipamente este principalul vinovat. Contactat de www.sport.ro, directorul sportiv de la Petrolul, Marius Nicolae, a declarat:

"Va spun ca sunt sute, chiar mii de cereri pentru tricouri cu Petrolul in acest moment. Faptul ca Mutu ar fi vandut 50 de tricouri sau cate a vandut, nu este pentru ca asta a fost cererea, ci pentru ca atatea erau in stoc. Daca va duceti acum in magazinul oficial, nu veti mai gasi tricouri."

"Nu avem tricouri. Problema este la distributie. Sponsorul nostru nu a luat in calcul ca vom avea nevoie de tricouri in plus, le-am facut la comanda, nu le-am luat din catalog si dureaza 2 luni sa le faca, apoi sa le distribuie... Noi am semnat cu un intermediar care reprezinta Puma pe Romania si la el sunt problemele."

"Ne gandim ca din vara sa schimbam sponsorul de tricouri. Suntem deschisi sa discutam cu oricine, Nike, Adidas, Hummel, chiar si Puma. Oricum, va spun, brandurile mari nici nu se uita la noi, in Romania. Piata este mult prea mica pentru ei aici."

EXCLUSIV: REACTIA OFICIALA PUMA

www.sport.ro a reusit sa obtina si o reactie oficiala din partea Puma Romania:

"Din punctul nostru de vedere, lucrurile au stat mai bine decat sunt prezentate de club. Noi ne-am facut datoria, conform intelegerii cu Petrolul. Piata din Romania este mai speciala oricum, castigurile nu sunt atat de mari pe cat se asteapta cu astfel de tricouri."

"Contractul nostru era punctual si putem spune ca am furnizat destule tricouri clubului. Echipamentul, e adevarat, a fost facut la comanda, nu facea parte din catalog, dar asta nu a fost o problema. Din vara, suntem si noi dispusi sa discutam.", a declarat pentru www.sport.ro un oficial Puma Romania.

CAT DE MICA ESTE PIATA DIN ROMANIA PENTRU UN "JOC" ATAT DE MARE

Fostul director de marketing al Stelei, Bobby Durbac, in prezent directorul companiei Durby Sports Marketing, a explicat pentru www.sport.ro de ce piata de merchandising din Romania nu se poate compara cu cea din Europa.

"Prea multe tricouri cu Mutu la Petrolul nu se vor vinde, iar principalul motiv pentru asta - piata din Romania nu e matura pentru merchandising. Acesta e un domeniu important pentru imaginea unui club, pentru suporteri, dar in Romania nu se ating cifrele din Europa."

"In primul rand nu ai vedete in echipe, Mutu la Petrolul e singurul exemplu din Romania, in timp ce restul echipelor nu au un "hero", precum Messi, Ronaldo sau Mata. Din punct de vedere al puterii de cumparare, cat costa un tricou? In Europa este undeva pe la 100 de euro, iar in clipa in care ai un salariu de 2000 de euro, iti permiti aceasta suma. Cand salariul este insa de 200, 300 de euro, cati isi permit?"

"E vorba despre puterea economica, ce se reflecta in tot businessul din sport, de la A la Z.", a declarat Bobby Durbac pentru www.sport.ro.

INFOGRAFIC: TOPUL CONTRACTELOR CELOR MAI PUTERNICE CLUBURI DIN LUME CU FURNIZORII DE ECHIPAMENT SPORTIV

Manchester United, Inter, City, Milan si Barcelona sunt sub contract cu Nike, Arsenal e cu Puma, Liverpool cu Warrior, in timp ce Chelsea, Real Madrid, Juventus si Bayern Munchen au semnat intelegeri cu Adidas.



31 de morţi, printre care şi un român, după prăbuşirea viaductului din Italia. Căutările continuă printre ruine