VIDEO Cele mai tari imagini de la Geneva. Surpriza pregatita de Dacia, SUV-ul schitat de un roman si noutatile de la Mercedes, Audi si Ferrari
Live Blog

Salonul Auto de la Geneva

VIDEO Cele mai tari imagini de la Geneva. Surpriza pregatita de Dacia, SUV-ul schitat de un roman si noutatile de la Mercedes, Audi si Ferrari

Autor: Sport.ro
Miercuri 11 Martie 2015, 13:58

ProMotor, in fiecare duminica de la 10:10, la Sport.ro! 

13:55 11 Mar

Ferrari 488 GTB

Un salon fara Ferarri ar fi ca un el clasico fara Barcelona sau Real Madrid. Degeaba exista toti ceilalti daca nu e Ferrari. E uimitor cat de puternic este acest brand si ce apetit genereaza pentru orice ultras masini sport.

Ferrari are singurul stand la saloane la care trebuie sa stai la coada ca sa vezi masina, sa o filmezi si eventual sa o atingi cu cel mult un deget. 488 GTB este noul model lansat.

E un 458 Italia cu modificari destul de importante. Motorul este un V8, de 4 litri si 670 de cai putere. Cu toate cifrele astea mari, consumul e de Cartea Recordurilor pentru o asemenea racheta: 11.2 litri la suta de km. Suta de km la ora o face in 3 secunde, deja o cifra standard pentru orice Ferrari.

Masina atinge 330 de km la ora viteza maxima. Sau mai mult, insa e limitata. Modificari pentru aerodinamica sunt in partea din spate, unde s-a mai umblat la spoilere si la evacuare. Suspensiile sunt cu amortizoare active. Asta inseamna ca-si schimba comportamentul instantaneu, in functie de solicitarea pe care asfaltul o trimite rotilor.

Raspunsul cutiei de viteze, implicit al dinamicii, poate fi setat rapid si imediat de pe volan, din celebra rotita ?manetinno?. Restul e putere bruta si multa responsabilitate cand ai aproape 700 de cai sub tine!

13:54 11 Mar

Nissan Sway


Nissan e intr-o perioada varf. Productia merge bine, alianta cu Renault si Dacia e puternica, e noul sponsor UEFA Champions League si a avut un stand plin ochi la lansare alui Sway. Sway este un concept deocamdata.

Dimensiunile il pun undeva intre Micra si Pulsar ? Pulsar fiind noul Primera. Ca sa elimine zvonurile, interpretarile si pronosticurile ratate, japonezii au spus ca Sway arata noua identitate vizuala a intregii marci. Adica toate Nissan-urile lansate de acum inainte vor avea ceva din conceptual asta care arata fenomenal.

Cel mai tragator lucru este deschiderea usilor ca la Rolls Royce. Asta inseamna mult spatiu de acces in masina pentru toti pasagerii. Dar mai inseamna si responsabilitate din partea producatorului pentru ca a eliminate stalpul median de rezistenta, care vine intre usi la maisnile normale. Sasiul si toata structura vor trebui sa preia socurile in cazul unui accident. Unul dine xemplele similare este Ford B-Max, monovolumul mic facut chiar la Craiova. 

13:54 11 Mar

Citroen Divine

Am exclamat la Geneva pe la toate standurile, dar nicaieri nu ne-am simtit vinovati si rusinati ca la Citroen.

Pentru ca ne-am atasat de o masina care arata ca un kit de accesorii pentru femei. De la grila cu detalii fine ca o perdea de diamante, pana la interiorul cu cristale Swarowski, piele croita de designerii de la o casa de moda exclusivista si forma incredibila a bordului. In fata, usile se deschid ca la un Lamborghini, iar in spate ca la un Rolls Royce.

Citroen a mai expus conceptul Divine si anul trecut la Paris, cu aceeasi atentie: sa arate noua linie de productie DS ? care, la randu-i, este linia premium a marcii. Masina-concept are 4.2 metri lungime, adica e in clasa compacta. Creatorii au spus ca e o combinatie de stiluri chic parizian si punk fatal.

Foarte punk este si motorul puternic. Acelasi care e facut in colaborare cu BMW. Are 1.6 litri, il gasim si p Peugeot, si pe Mini, doar ca pe conceptul Divine scoate 270 de cai putere. Ianuntru poti sa-ti setezi lumina ambientala, ai un ecran de 10.4 inci si posibilitayti de personalizare recomandate de designeri.

13:47 11 Mar

DUMINICA, ORA 10:10: Noi imagini de la Geneva - cel mai important salon auto al anului! 

13:44 11 Mar

RINSPEED BUDII

Nici un salon fara Rinspeed! Producatorul elevetian nu rateaza nici un salon de acasa, de la Geneva. In fiecare an vine cu cate o masina trasnita.

A fost masina scafandru, masina minibus, acum e un i3 un pic mai mult modificat. Da, Rinspeed a luat cel mai mic BMW electric si l-a transformat dupa ideile casei. Masina este plina de tehnologie, de gadget-uri care fac orice iti trece prin cap. Tu nu ai decat sa-ti iei prietena de mana daca e Valentine’s day sau sa-ti vezi de treaba ta daca esti cu gasca de prieteni.

Numele ei este Budii si, teoretic, daca va exista, va avea si o varianta autonoma. Volanul se plimba de pe o parte pe alta daca te plictisesti sau obosesti si vrei sa-i predai comanda celui din partea dreapta. Sau stanga.

Ceea ce vedeti pe capota e ca un periscope. Asta si este, doar ca modelul avansat. Este un device care repereaza cu niste senzori, camere si radare obstacolele si apreciaza cat se poate deplasa amsina de una singura fara interventia pilotului.

Telefoanele se incarca prin wifi, totul este cu raspuns la atingere si Budii are si doua masinute mai mici pentru plimbari pietonale. Rinspeed ne arata masinuta la Geneva, dar planuri de productie nu exista inca. Asa ceva e mult prea mmult acum. De multi ani compania elvetiana aduce la Geneva prototipuri SF, insa pana acum ne-a lasat gura apa doar pe la saloane, nu si pe strada.

13:42 11 Mar

MERCEDES PULLMAN

Miliardari, sefi de stat, seici, printi sau chiar dictatori! Toti asteapta masina asta!

Mercedes prezinta Maybach-Pullman, cea mai mare limuzina din portofoliul producatorului german.
Noul Pullman vine la 50 de ani de la celebrul model 600, masina preferata a unor dictatori precum Nicolae Ceausescu, Josip Tito din Iugoslavia sau Pol Pot din Cambodgia.

Maybach Pullman isi propune sa fie mai mult de atat, dar totul ramane la superlativ cand vine vorba de ea. E un model S600, cu motor twin-turbo de 6 litri V12 cu 530 de cai. Are 6,5 metri lungime si o distanta intre axe de 4,4 metri, cam cat o Mazda 3!

Tot spatiul este pentru cei patru pasageri din spate, care stau fata in fata si sunt departajati de scaunele din fata printr-un geam electric care serveste si ca monitor cu diagonala de 47 cm.

Mercedes anunta ca tot interiorul este construit din piele, de la scaune si pana la usi si plafon. Sunt doua scaune executive ce pot fi inclinate la 43.5 de grade.

La fel ca si in cazul Maybach-ului normal, aceasta varianta e dotata cu sistemul de sunet Burmester 3D, si o consola de enetertainment de 18.5 inci.
 

Mercedes nu a facut publice mai multe detalii, insa fiecare model va fi personalizat dupa cerintele clientului pentru o experienta unica in noul Pullman.

Varianta standard costa 500.000 de euro si va fi disponibila din 2016. Mercedes pregateste si o varianta blindata, care va costa 1 milion de euro.

Noul Mercedes-Maybach Pullman va fi expus pentru prima data la Salonul Auto de la Geneva, intre 2 si 4 martie.

 
 

13:41 11 Mar

RENAULT KADJAR

Renault a lansat noul Kadjar la Geneva, un model de la care producatorul francez are mari asteptari.

Este un nou SUV compact, dupa lansarea de anul trecut a lui Captur – declarant deja un real success pentru Renault.

Kadjar e prima din cele 5 lansari pregatite pentru anul acesta! Numele Kadjar e o combinatie intre quad – vehicul capabil sa mearga pe orice teren si cuvantul folosit de francezi pentru agil.

Kadjar e un pariu important pentru Renault in conditiile in care piata de crossovere a explodat in ultimii ani, iar aceasta va continua sa creasca.

Kadjar are platforma comuna cu Qashqai, un model de success din cadrul aliantei Dacia/Renault/Nissan.

Masina a fost dezvelita de designerul sef de la Renault, Laurens Van den Acker, cel care isi asorteaza pantofii cu fiecare masina lansata. Are deja 40 de perechi! „Daca nu ii port nu ma mai recunoaste nimeni”, a glumit omul care a realizat noua identitate vizuala a masinilor Renault.

Schita noului Kadjar a fost realizata de un designer roman, care lucreaza la centrul de design Renault din Bucuresti. Francezii au tinut concurs intre cei 150 de designeri ai companiei, iar schita romanului a fost declarata castigatoare. „Daca va continua in ritmul asta o sa trebuiasca sa-mi caut loc de munca”, a spus designerul sef de la Renault.

Si Usain Bolt a contribuit la noul Kadjar. Designerii s-au inspirat din umerii detinatorului recordului mondial la sprint pentru partea din spate a masinii.

Kadjar vine in doua variante de echipare: X-Mod, pentru amatorii de aventura si Bose, cei care doresc sa-si transforme masina intr-o veritabila sala de concert.

Kadjar e trei masini in una. E SUV capabil sa functioneze in sistem 4x2 sau 4x4, are polivalenta unui break si ofera confortul unei berline, sustine Renault.

Kadjar e pregatit sa sprinteze ca un atlet prin oras cu constitutia de 4,45 m lungime, 1,84 m latime si 1.60 m inaltime. Garda la sol de 190 mm o va ajuta in conditiile dificile.

Interiorul este la fel de sportiv, cu profil rotunjit al scaunelor si suport bun pentru pasageri iar Kadjar se bucura de noul sistem de infotainment R-Link 2 si de noile sisteme de asistenta la conducere de la Renault.

Noul Kadjar nu e doar despre design. Renault a anuntat doua motoare diesel economice cu 110 si 130 de cai si emisii de 99g de CO2/km. Renault propune motorul TCe Energy pe benzina cu 130 de cai.

Kadjar ajunge in vara si in Romania, cand Renault va anunta si pretul. Va fi unul competitiv. Fracenzii isi propun sa ajunga alegerea numarul 1 a doritorilor de crossover.

 
 

13:38 11 Mar

MERCEDES G KLASSE 4x4 la a 2-a

Monstrul Mercedes, zeul masinilor 4x4. Nemtii lanseaza la Geneva primul 4x4 la a 2-a.

De la 6x6, compania se intoarce la un 4x4 monstruos de puternic.


G63 AMG 6x6 a fost modelul cu care Mercedes a trecut la urmatorul nivel offroad. A fost si este un model omologat de strada, nu e nici basculanta, nici tir. 6x6-le german costa insa un munte de bani, de la 480.000 eur in sus. A fost o masina dedicata seicilor, acolo s-a turnat si spotul de prezentare, pe dunele din Dubai. Masina face 100 km/h in 6 secunde cu motorul de 550 de cai putere. Viteza este limitata la 160 de km/h, iar transmisia e automata cu 7 trepte.

Este insa mult prea mult pentru toti potentialii clienti ai brand-ului. Asa ca Mercedes reduce acum dimensiunile si caracteristicile totale ale masinii si lanseaza la Geneva un 4x4 la puterea a doua.

Ramane un G Klasse la fel de capabil, un offroader complet. Motorul va fi un V8 de 5.5 litri, modelul G500. Puterea e setata la 420 de cai si sigur ca poate fi urcata mult dupa stagii de tuning. Oricum AMG 4x4 la a 2-a are 35 de cai in plus comparativ cu un G Klasse 500 standard.

Chiar daca e mai mic decat AMG 6x6, s-ar putea sa-si pastreze garda la sol enorma (46cm). Rotile vor fi pe 22 de inci. Si transmisia va ramane automata cu 7 trepte.

Asa cum masina 6x6 a fost prezentata doar ca prototip, apoi a intrat in productie pentru cei mai bogati fani Mercedes offroad, la fel se va intampla probabil si cu acest 4x4 la puterea a doua. Intai de toate apare la Geneva precum concept, apoi, daca vor exista comenzi, nemtii o vor produce intr-o serie limitata. Si scumpa.  

13:37 11 Mar

DUMINICA, ORA 10:10: Noi imagini de la Geneva - cel mai important salon auto al anului! 

13:37 11 Mar

DACIA ANIVERSARY

Dacia si premiera de la Geneva! Poze oficiale cu noul model-editie speciala. La 10 ani de la unirea cu francezii.

Laureate Prime este noua versiune speciala Dacia.

Nu stim inca daca Dacia o sa aduca un model nou. Pe www.sport.ro am citit ca un Sandero RS e in probe. Pana atunci, Dacia are niste certitudini pentru cel mai important Salon Auto din 2015 pana azi. Logan MCV, Sandero, Duster, Dokker si Lodgy (adica toata gama) vor primi un upgrade fin in noua versiune de echipare Laureate Prime.

Este o editie aniversara pentru cei 10 ani care au trecut de la rebranding-ul Dacia-Renault. Romanii au comunicat ca aceste modele vor fi “bine-echipate” dar raman aceleasi Dacii usor de exploatat. Culoarea speciala se numeste albastru Cosmos. Dacia a ales aceasta culoare explicand ca este traditionala pentru istoria companiei. In afara de culoarea generala vor fi si elemente din caroserie vopsite cu acest albastru: carcasele oglinzilor retrovizoare, sectiuni din jante.

Interiorul lui Laureate Prime vine in doua nuante, iar covorasele vor avea borduri albastru- Cosmos. In afara de aceste retusuri aniversare, versiunea Laureate ramane aceeasi, cu navigatie care se intelege pana si cu Siri – sistemul vocal Apple (buton pe volan). Tot pe unitatea multimedia vor putea fi descarcate aplicatii pentru vizionarea geleriilor si ascultarea muzicilor de pe telefon. 

13:36 11 Mar

PASSAT ALLTRACK


Noul Passat de Oscar. Poze si detalii complete cu starul Salonului de la Geneva.

Combinatia reusita dintre break si SUV sau un A4 recarosat?

Dupa ce au lansat noul Passat, nemtii se inalta rapid cu noua variant de caroserie. Pe care nu au mai avut-o pana acum. Se numeste Alltrack si destinul lui e similar Allroad-ului Audi A4. Urmareste aceiasi clienti si e capabil de aceleasi lucruri. Din septembrie o sa o vedem si in Romania, luna de lansare europeana. Primele motoare pentru Alltrack vor fi 2 pe benzina si 3 diesel-uri. Toate sunt aduse de pe Passat-urile sedan si break (de la 150 la 240 de cai putere).

Cele doua motoare de 150 de cai (benzina si diesel) vin cuplate la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. Urmatoarele versiuni, mai puternice, vin cu transmisie automata (tot 6 trepte). Tractiunea este permanenta, masina isi negociaza singura cuplul pe cele 4 roti.

Volkswagen a pus pe Alltrack si un program 4x4 pentru teren alunecos. Intrarea ABS-ului nu este atat de prompta si ferma pentrua evita impotmolirea. Si cutia isi ia libertatea de a schimba in trepte superioare doar cand simte ca aderenta e buna si masina nu mai are nevoie de mult cuplu ca sa iasa din noroi.


Passat Alltrack are aceleasi dotari si optiuni ca Passat-urile scoase pana acum, sedan si break.
 

13:33 11 Mar

AUDI R8

Iata noul Audi R8. Cum arata una dintre cele mai tari masini din lume dupa 8 ani de viata.

Audi “a scapat” pe net poze si detalii oficiale cu cel mai important model in 2015.


Din 2007 pana azi s-au fabricat 55.000 de R8-uri. Masina inca este considerata un Lamborghini Gallardo rebrand-uit. Marca italiana este a concernului VW si de aici si asocierile vizuale, tehnice (aceeasi platforma) si dinamice (acelasi motor).

R8 a fost una din cele mai explorate si exploatate masini supersport. De la modelul de baza au derivat diverse versiuni si mereu noi trepte de putere. A fost si un model de parada (showcar) pentru politiile din alte tari, a fost vedeta de film (Iron Man), a fost obiect de studiu pentru artisti. Este una din masinile care a atins rapid starea de cult.
Asta si datorita exclusivitatii drepturilor de cercetare, dezvoltare si productie (quattro GmbH).

Noul R8 va fi lansat in cateva zile la Salonul Auto de la Geneva. Intai au fost pozele spion, care nu aratau mari diferente la linia de design. Este si normal, un model consacrat trebuie sa-si pastreze alura si coorodnatele generale. In istoria de 8 ani pe piata a mai fost un facelift inobservabil acum doi ani.

Noul model arata mai drept peste tot, volumele de pe caroserie sunt mult mai directe. Prizele de aer si grila dau cel mai bine impresia asta. Componentele din fata vor fi redimensionate pentru alte masini RS din gama producatorului.

Motorul standard – si primul din oferta – e V10-le cu doua praguri de putere - 535 si 600 de cai. Indiferente de versiune, doua lucruri vor fi identice: transmisia integrala (quattro) si cutia automata cu 7 viteze (S tronic).

Un R8 editie speciala e-Tron va fi lansat tot la Geneva, singurul cu tractiune spate, electric 100% (2 motoare pe puntea spate).

Cel mai puternic R8 (cel de 600 CP) atinge 100 km/h in 3.2s si 330 km/h viteza maxima. Masina o sa aiba tehnologie de pe castigatoarea de la Le Mans (capota si plafonul din aliaj carbon-plastic, arcurile amortizoarelor cu fibra de sticla in compozitie, frane sunt ceramice si alte componente sunt din titan). Astfel, greutatea va fi undeva sub 1.500 kg.

Ca la Lamborghini Huracan (noul Gallardo), caroseria este din aluminiu si fibra de carbon (eleron). Audi a spus ca toate aceste materiale folosite rigidizeaza masina cu 40% mai mult.

Inauntru, noul Audi R8 este la fel de spectaculos si ultratehnologizat. Nemtii au trecut la ceasuri de bord digitale, pe o diagonala de 12.3 inci. In rest sunt multe detalii din carbon, piele si aluminiu.

Audi a pastrat meniul celebru pentru setarea stilului de condus. “Greutatea” acceleratiei, rapoartele din cutie, taria directiei, orice raspuns dinamic poate fi configurat.

Pretul de plecare pentru Audi R8 2015 este 130.000 euro.

România a depăşit pragul de 11.000 de decese în urma infectării cu Covid-19
BRAT

Modifică setările cookies