Mark Zuckerberg bagă bani în sport! WhatsApp investește în Formula 1! Detaliile acordului

mark zuckerberg Formula 1 Mercedes Whatsapp F 1 Mark Zuckerberg | Getty Images
SPORT.RO
Data publicarii: Sambata 18 Noiembrie 2023, 14:27
Data actualizarii: Sambata 18 Noiembrie 2023, 14:44

Într-un acord inedit, WhatsApp a decis să investească în Formula 1 Mercedes, iar primul său parteneriat va fi cu echipa Mercedes. Această înțelegere pe termen lung va oferi susținătorilor câștigătoarei a opt titluri mondiale acces exclusiv la conținutul echipei și actualizări în timpul cursei prin serviciul privat de mesagerie deținut de Meta.

Anunțul parteneriatului a fost făcut vineri și reprezintă o premieră pentru WhatsApp, care conectează peste două miliarde de oameni la nivel global și este intens utilizată în afara Statelor Unite. În timp ce americanii tind să utilizeze iMessage pe telefoanele lor Apple, WhatsApp este folosit pe scară largă în restul lumii și a devenit principalul instrument de comunicare pentru echipa Mercedes.

Șeful echipei, Toto Wolff, a declarat pentru The Associated Press că nu este ceva neobișnuit să primească mesaje în grupurile de chat WhatsApp de la membrii consiliului de administrație Mercedes care pun întrebări despre strategie în timpul cursei.

„Încerc să-mi întorc telefonul cu ecranul în jos ca să nu văd membrii consiliului de administrație care îmi trimit mesaje gen 'Ce naiba se gândește departamentul de strategie?'”, a spus Wolff pentru AP. „Este destul de distractiv. Uneori”.

Parteneriatul va evidenția noua funcție a aplicației: canalele WhatsApp, pe care Mercedes a început să o utilizeze în septembrie. Echipa a adunat 656.000 de urmăritori înaintea Marelui Premiu din Las Vegas de sâmbătă seara.

„Am fost uimiți de modul în care echipa Mercedes depinde de WhatsApp pentru a-și menține organizația funcțională”, a declarat Will Cathcart, șeful WhatsApp. „Sunt mândru că vom lucra împreună pentru a crea o legătură între fani și echipă prin intermediul WhatsApp”.

Noua funcție a WhatsApp permite echipei Mercedes să împărtășească experiențe și informații din culise, actualizări în timpul cursei și conținut care evidențiază piloții Lewis Hamilton și George Russell și care nu vor putea fi găsite în altă parte.

Canalul permite reacții la postări, dar nu există posibilitatea de comentare, ceea ce creează un flux fără toxicitate sau dispute contradictorii.

Facebook a cumpărat WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari în 2014, iar acesta a devenit o proprietatea Meta, care include Facebook și Instagram printre alte aplicații. Este cel mai rapid serviciu în creștere al Meta în demograficul 18-35 de ani, a declarat purtătorul de cuvânt Vispi Bhopti.

„Studiile noastre interne ne spun că vedem cea mai rapidă creștere în Statele Unite în rândul tinerilor, în special în orașe precum Miami, New York, Los Angeles și Seattle”, a spus Bhopti pentru AP.

Pentru Wolff, WhatsApp este de neprețuit

A spus că poate trece o zi întreagă fără să vorbească cu vreun membru al echipei, deoarece poate comunica cu întreaga companie prin canalele WhatsApp. Este, de asemenea, principalul său mijloc de comunicare cu cei doi copii, care sunt studenți la University of Southern California.

Wolff a declarat pentru AP că întreaga organizație Mercedes depinde de WhatsApp pentru coordonare, colaborare, comunicare în timpul cursei și este o sursă stabilitate pe parcursul sezonului de 24 de curse.

„Apropie echipa. De asemenea, ajută la accelerarea vitezei de comunicare și luare a deciziilor în cadrul organizației”, a spus Wolff. „Sportul nostru este complet bazat pe date și primesc capturi de ecran în timp real despre ce se întâmplă în mașină, temperaturi sau limite. Este literalmente mult mai mare, mai rapid și eficient decât e-mailul sau oricare alt serviciu de mesagerie”.

ARTICOLE PE SUBIECT
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!