Legatura dintre Senna si detaliile care ii pot salva viata lui Bianchi! INTERVIU EXCLUSIV cu romanul cu care pilotul F1 a crescut

Mihai Marinescu Formula 1 Jules Bianchi True Story
SPORT.RO
Data publicarii: Luni 06 Octombrie 2014, 07:00
Data actualizarii: Luni 06 Octombrie 2014, 07:28

► Filmul necunoscut facut de un specialist in curse al accidentului lui Bianchi
► Cum dezastrul mortii lui Senna ar putea fi unul dintre motivele pentru care Bianchi traieste dupa acest accident
► Povestea prieteniei dintre Mihai Marinescu si Jules Bianchi si cum a primit romanul vestea accidentului groaznic

Momente dramatice in Formula1. La exact 20 de ani de la disparitia lui Senna, un pilot se lupta intre viata si moarte. Francezul de 25 de ani, Bianchi s-a lovit de un tractor, in cursa de duminica de la Suzuka. "Cursa asta nu trebuia sa aiba loc" , sunt revoltati pilotii din Formula 1, din cauza taifunului abatut asupra Japoniei.

Jules Bianchi, pilotul francez de 25 de ani de la Marussia, a suferit accidentul de la Suzuka din cauza conditiilor meteo. A avut si ghinion: circuitul ud l-a facut sa derapeze exact intr-un tractor ce incerca sa scoata de acolo masina lui Sutil! Organizatorii au fost luati prin surprindere, nu exista o imagine clara a accidentului! Francezul a fost dus la cel mai apropiat spital, unde a fost operat pe creier.

"Cursa nu trebuia sa se tina - conditiile meteo au fost groaznice", e revoltat Massa. Bianchi a concurat si alaturi de Mihai Marinescu, in Formula 2. Pilotul roman a vorbit pentru Sport ProTV despre detaliile accidentului lui Bianchi si cum accidentul in urma caruia Senna poate fi un motiv pentru care Bianchi poate scapa cu viata acum.

"Eram mereu de la egal la egal"

"Am fost impreuna in Formula 2.0, in 2006, acolo ne-am cunoscut si apoi ne-am tot intalnit in fiecare an de cateva ori pe parcursul sezonului la antrenament la acelasi centru de pregatire din Italia", povesteste Mihai Marinescu pentru Sport ProTV.

"Cand noi concuram impreuna eram la acelasi nivel. Faptul ca el a fost luat ca pilot protejat al lui Ferrari i-a dat un avantaj. A avut alte posibilitati decat noi, a mers in alte campionate si nu ne-am mai intalnit atat de des. Dar ce faceam impreuna la acel centru de pregatire, eram mereu de la egal la egal."

"Ce mi-a placut foarte mult era ca ne-am ambitionat unul pe celalalt, faceam intre noi tot felul de jocuri, mici competitii cand ne antrenam si incercam sa il batem pe celalalt.", povesteste pilotul roman.

Detaliile tehnice ale unui accident care nu exista pe camerele TV

Mihai Marinescu a incercat sa explice cat de mult au contat pista si conditiile meteo in acest accident teribil:

"Detaliile accidentului nu le cunosc si nu am vazut exact momentul, am citit, mi-a zis mai multa lume ce s-a intamplat, m-am informat dupa. Am inteles ca a lovit un tractor care era pe circuit incercand sa evacueze o alta masina care lovise barierele de protectie si a intrat in tractor. Problema e ca l-au dus la spital si e inconstienta. Sper sa-si revina, mai mult nu stiu. Doamne fereste sa pateasca ceva, dar nu cred."

Vorbim despre un sport care este periculos in natura lui. Se poate intampla, nu ai cum sa un scapi, decat daca nu participi in asemenea cazuri - Mihai Marinescu

"Taifunul asta era cunoscut de cateva zile si s-a tot pus problema sa se intarzie startul cursei sau se anticipeze. Comisarii de cursa au decis sa dea drumul cursei la ora stabilita initial, la ora 03:00, ora locala, iar toate masinile au plecat in spatele safety car-ului si au parcurs 12 sau 15 ture in spatele acestei masini. Masura asta a fost luata tocmai pentru a indeparta apa de pe circuit. Ploaia se oprise intre timp. In momentul in care s-au produs cele doua accidente, a fost o distanta de 2-3 ture intre ele, cand s-au produs, pista era deja uscata, era in conditii normale, bune, sigure de a circula. Sper sa fie ok Jules, o sa incerc sa dau de antrenorul lui, il cunosc parte bine si poate voi aflat mai multe despre starea lui.", spune Marinescu.

Cum moartea lui Senna poate salva azi vietile a sute de piloti de curse

In urma cu 20 de ani, Senna isi pierdea viata pe pista de Formula 1. Acea tragedie a schimbat regulile jocului:

"In ultimii 20 de ani si de la moartea lui Senna s-au imbunatatit foarte mult conditiile pentru piloti in masina. Castile sunt mult mai sigure acum, vizierele la fel. Si masinile in sine. Avem elemente de protectie in jurul capului, se incearca foarte mult sa se evite lovirea pilotului de catre obiecte straine. O lovitura puternica se va simti in continuare, dar nu cred ca va pati ceva. E inconstient acum, dar sper sa-si revina.", spune Mihai Marinescu.

ARTICOLE PE SUBIECT
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!