Nationala cu pretentii, caut sponsor potent financiar! Meci pentru 1 milion € si 20 de milioane de inimi. Miza partidei cu Ungaria

Echipa Nationala Romania timisoreana Ungaria Nationala
SPORT.RO
Data publicarii: Vineri 03 Octombrie 2014, 10:16
Data actualizarii: Vineri 03 Octombrie 2014, 11:00

►Nationala Romaniei se pregateste pentru o dubla foarte importanta in economia calificarii la EURO 2016
►Romania va juca cu Ungaria si Finlanda pe 11 si 14 octombrie
►Dubla din preliminariile EURO are o miza dubla pentru FRF

Au mai ramas 8 zile pana la partida pe care nationala Romaniei o va disputa cu Ungaria in preliminariile pentru EURO 2016, la Bucuresti, pe National Arena.

Invingatoare in prima partida din grupe, 1-0 in Grecia, la Atena, echipa nationala a Romaniei a facut un pas foarte important in ceea ce priveste sansele la calificare, castigand chiar in fata "capului de serie" al grupei. Acum, selectionata condusa de Victor Piturca va disputa alte doua meciuri foarte importante pentru soara calificarii la turneul final din Franta - impotriva Ungariei si a Finlandei.

Miza dublei cu Ungaria si Finlanda este insa una dubla pentru Federatia Romana de Fotbal, care, potrivit Mediafax, se vede pusa in situatia de a cauta un nou sponsor oficial.

Potrivit agentiei Mediafax, sponsorul din ultimii 4 ani, Timisoreana, nu intentioneaza sa mai prelungeasca acordul cu FRF, acord care i-a adus Federatiei 600 de mii de euro anual in conturi.

Compania Ursus Breweries, reprezentanta in Romania al producatorului SABMiller, care detine si marca Timisoreana, intentioneaza sa pastreze contractul de sponsorizare doar pana la finalul anului, ulterior urmand sa ramana doar cu parteneriatul pentru Cupa Romaniei, in valoare de 300 de mii de euro anual.

In aceste conditii, Federatia Romana de Fotbal se vede pusa in situatia de a cauta un nou sponsor oficial pentru echipa nationala, pentru a-si putea asigura bugetul si pentru urmatorii ani. FRF spera la un contract de sponsorizare in valoare de 1 milion de euro anual, adica aproximativ dublu fata de cel avut in prezent cu Timisoreana, contract care sa atinga nivelul de dinainte de 2008, cand sponsorul oficial era o alta companie din domeniul bauturilor alcoolice - Bergenbier.

In cazul in care Timisoreana/SABMiller va renunta in cele din urma la colaborarea cu Federatia Romana de Fotbal, Forul condus de Razvan Burleanu s-ar putea vedea pus intr-o postura dificila, neavand in acest moment nicio optiune viabila pentru a obtine fondurile pe care si le doreste.

Astfel, intr-o piata extrem care s-a rigidizat destul de mult atunci cand vine vorba de investitiile in fotbal, Romania are de indeplinit o sarcina extrem de importanta, aceea de a reface pe cat posibil imaginea fotbalului romanesc. Iar acest lucru nu se poate realiza decat prin performante, o calificare la EURO avand toate sansele sa readuca nationala in prim plan.

"Nu pot sa confirm absolut nimic, cand va fi cazul vom anunta oficial. Nu avem niciun comunicat de facut. In momentul in care lucrurile vor fi asezate suta la suta, din toate punctele de vedere, atunci vom anunta si ce se va intampla cu parteneriatul cu echipa nationala si cu cel referitor la Cupa ROmaniei. (...) Lucrurile trebuie asezate, la noi, bugetele si toate celelalte, cu Federatia... Pana nu sunt asezate lucrurile nu va face nimeni niciun comentariu" - a spus Nicolae Nemes, Sponsorship Manager al Ursus Breweries, care nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informatia facuta publica de Mediafax.

FRF si Timisoreana au semnat "cel mai mare contract de sponsorizare din istoria FRF" la inceputul lui 2009, acesta ridicandu-se la un total de 1,5 milioane de euro.

La finalul lui 2011, fostul presedinte Mircea Sandu anunta ca Ursus Breweries a reziliat unilateral intelegerea de sponsorizare a echipei nationale, pentru ca un an mai tarziu cele doua parti sa se inteleaga din nou pentru un contract pe trei ani.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!