SUPERFOTO: "Am pus mana" pe cea mai MASIVA masina din istoria Dacia. "Aici au loc toti jucatorii Barcelonei. Pe un scaun :)"

Dacia Dokker Masini
SPORT.RO
Data publicarii: Marti 18 Septembrie 2012, 13:10
Data actualizarii: Marti 18 Septembrie 2012, 13:20

Sa vorbesti astazi despre orice model Dacia cu pasiune e ca si cand ai povesti cum te trezesti in fiecare dimineata la ora 6 numai ca sa prinzi imnul la radio.

Nu e facuta cu pasiune, e facuta din rationament economic, e facuta "ca din topor", cum imi spunea un sofer de taxi in drumul spre aeroport, e facuta sa incapa in ea cat mai multe lucruri, poate chiar si un Tico, daca vrei s-o iei cu tine ca masina de rezerva (in loc de roata), e facuta sa-si faca, la randul ei, treaba.

Dupa modelele Logan, Sandero, Duster si Lodgy, Renault a venit cu o noua propunere pe piata: Dokker si Dokker Van. Adica alta masina mare, alta masina ieftina, de data asta utilitara, care nu imi poate ridica spiritul mai mult decat ar face-o o emisiune despre relatiile sociale dintre furnicile cu dizabilitati. Adica alea lenese care nu cara resturi de paine cu o greutate de 10 ori mai mare ca cea a corpului lor.

Voiam sa incep textul cu "o noua masina romaneasca", dar m-am oprit la timp. Da, o noua masina romaneasca. 100% romaneasca. Doar ca inventata de francezi, construita in Maroc si cu nume britanic.Asadar, ca sa completam corect lista, o masina romaneasca inventata de francezi, construita in Maroc, cu nume britanic si lansata in Austria, la Viena. Era si logic, nu? Sper ca n-ati citit Lodgyc.

CE E DOKKER

Realistii spun ca e o masina marca Dacia. Optimistii spun ca este viitoarea lor achizitie. Pesimistii spun ca e noul lor credit refuzat de banca. Cinicii spun ca este o noua varianta propusa la masinile de mana a doua din Germania. Cativa pasionati spun ca este o masina simpla si buna, un "mai mult n-ai nevoie", de care si eu din cand in cand, recunosc si va rog sa nu dati in mine, ma cam apropii.

In realitate, nu exista un raspuns clar la "ce este Dokker". In primul rand, modelul de familie este mare. Ca si cand ai avea 3 copii pe care i-ai uitat in ultimele 8 luni intr-un fast food unde au mancat gratuit de atunci. Da, atat de mare. Iar daca unul dintre acesti copii ar tine cu Real Madrid ar spune chiar ca masina poate fi oricand folosita pentru a duce la meci toti "piticii" Barcelonei. Toti pe acelasi scaun. Si eu cand va spuneam ca este utilitara... :) Altii spun ca e aceasta masina "grasuta" din familia Dacia este ca Zicu printre fotbalisti, pentru ca ultima auzita sa fie "Dokker e atat de mare incat Gigi vrea sa mute Steaua sa joace la anul in portbagaj". Si cu Lutu la volan. Iar daca Dinamo viseaza sa se joace cu Barca, Tanase ar visa sa se joace cu Torpedo-ul?

Dar dincolo de glume. Proaste, stiu. Greoaie, usor instabila pe timp de furtuna (imagineaza-ti cat de frustrant ar fi sa stai cu toata familia intr-o masina in care nu te simti in maxima siguranta pe timp de furtuna)", fara vlaga in depasiri, antifonata destul de bine, chiar foarte bine, cu sistem de navigatie bine pus la punct, usor de manevrat, cu mult spatiu de depozitare, cu portiere pe fata cat de cat dragute, cu portiere pe spate parca neterminate, cu portbagaj cat o garsoniera decomandata din Drumul Taberei, Bucuresti, Dokker se misca precum un mic vapor dintr-un port englezesc, dar are ceva ce ma face sa-i dau o sansa. Asa cum le-am dat, personal vorbind, sanse tuturor modelelor Dacia de la Logan incoace.

CE NU E DOKKER

Nu e noua. De fapt, despre asta este vorba. Dupa ce am condus-o cateva ore, am avut nevoie de alte cateva ore sa-mi dau seama de ce nu primesc nicio stare de la aceasta masina. Simteam ca am mai condus-o, ca m-am si saturat de ea, ca am gasit-o deja fara oglinzi si zgariata in parcare. De fapt, nu e o masina noua.

De ce? Pentru ca nu pot spune nimic nou despre o masina noua. Nu am ce. Ai mai condus o Dacie pana azi? Da? Ok, Dokker e la fel. Si cred ca asta e singura problema. Mai ales pentru cineva care nu vrea un Dokker ca sa-si care faianta si gresia, sa vanda lapte, sau sa transporte tot cotetul pentru Craciun.

CE AR PUTEA FI DOKKER

O masina utilitara sub pretul pietei. O masina decenta, desenata simplu, cu bordul tot din plastic. O masina pe care o poti folosi sa-ti faci treaba. Si atat. O masina cu motorizari normale, cu un model mai puternic ce se apropie de 120 CP. Dar mai multe date tehnice nu pot arunca aici. M-as simti ca si cum, atunci cand as asculta o piesa, la refren, in loc sa spun ca-mi place, sa va zic ca RE-ul ala ma incanta.

Dokker nu il va cumpara nimeni pentru motorizare. Ori pentru design. Ori pentru interior. Ori pentru consum. Ci datorita pretului. Singurul sentiment pe care il vei primi, daca esti pasionat auto, va fi acela ca esti la volanul unui Logan balonat. Personal, inca astept o masina noua de la Dacia. Produsa sau nu in Romania.

ARTICOLE PE SUBIECT
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!