Prezentare! Volvo C70, o masina premium plina de stil!

SPORT.RO
Data publicarii: Luni 14 Septembrie 2009, 11:37
Data actualizarii: Luni 14 Septembrie 2009, 12:29

Suedezii intampina probleme de design cand vor sa iasa din dreptunghiurile lor traditionale. Asa s-a ajuns la C30-ul mai rotund decat cercul, o masina insa apreciata pentru aspectul ciudat.

C70 face parte din categoria masinilor premium stilate, cu linii curate si artificii doar in zona farurilor fata-spate. Noul model al coupe-ului cabrio este reactualizarea generatiei din 2006. Practic, este un facelift. Suedezii nu aveau de ce sa schimbe radical silueta unei masini pe placul multor persoane cu venituri deosebite.

C70 nu a fost niciodata o jucarie, ca un MX5, Honda S2000 sau TT. Face parte dintr-o clasa superioara, la fel ca Audi A5 sau BMW Seria 3 cabrio. Un Volvo isi cumpara businessman-ul matur, care are in agenda zilei mese la restaurante cu trufe in meniu, city break-uri la Milano si eventual un buchet de tradafiri pentru “nepoata” de 25 de ani.

Chiar daca noul C70 inseamna un alt exterior, trebuie sa recunoastem ca au cam stricat-o in zona frontala. Farurile prea rotunjite, prea cuminti , nu dau deloc mai bine decat impunatoarele blocuri optice de pe generatia anterioara. Fostul model era agresiv,asezat, gata de atac cand il zareai in oglinda retrovizoare. Acum, masina s-a domolit, nu mai pare sa sfasaie tot ce se iveste la orizont. Sunt insa niste modificari minore, care nu diminueaza capabilitatile dinamice, ba chiar reduc coeficientul de aerodinamicitate.

Zona spate este foarte putin schimbata. Observam ca fata de modelul C70-ul din 2006, stopul este fragmentat de sistemul de decapotare si usa portbagajului. Plafonul retractabil electric este format din trei parti. In rest, doar niste muchii mai diluate si un spoiler mai pronuntat.

Paleta de motorizari nu este prea diversa. Doua dieseluri si trei propulsoare alimentate cu benzina. Atat! Dar suficient, spunem noi.

Motoarele cu benzina produc 140, 170 si 230 de cai. Desi ultimul este renumitul T5, masina consuma numai 8,9 la suta de km, desigur, pe hartie. Nici cele mai lenese nu sunt departe de consumuri extraordinare, toto p-aproape de 9 la suta.

Propulsoarele diesel dezvolta 136 de cai din 2 litri sau 180 din D5-ul casei.

Dimensiunile masinii garanteza confort la drum intins pentru patru persoane, cu o singura conditie insa: pasagerii din spate sa nu fie mai inalti de 1 m si 75 de cm. Volvo a recunsocut ca modelul anterior era mai permisiv din acest pucnt de vedere.

Volumul portbagajului nu s-a schimbat… tot 404 litri si pe jumatate cu plafonul retractat.Nu stim inca preturile, dar banuim ca pleaca de la 35.000 de euro si se termina pe la 50.000, ca in cazul generatiei inca pe piata.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!