General Motors inchide divizia Pontiac dupa 82 de ani: Vezi cele mai tari 10 Pontiac-uri EVER:

General Motors Pontiac Masini
SPORT.RO
Data publicarii: Marti 28 Aprilie 2009, 10:52
Data actualizarii: Marti 28 Aprilie 2009, 11:54

Producatorul auto General Motors (GM) are in plan inchiderea diviziei Pontiac dupa 82 de ani de activitate, pe fondul vanzarilor in declin si al pierderilor substantiale, potrivit unor surse familiare cu situatia, scrie presa internationala.

Un purtator de cuvant al companiei a anuntat ca GM nu a luat o decizie finala asupra viitorului diviziei Pontiac, in conditiile in care in martie autoturismele. asamblate sub brandul Pontiac au fost vandute la un pret cu 22% mai mic fata de pretul afisat. Compania GM este nevoita sa isi restructureze operatiunile pana la 1 iunie sau sa solicite protectie sub legea falimentului, reducandu-si costurile pentru a accesa in continuare fonduri guvernamentale.

General Motors Corp. va pastra divizia de camionare a GMC. Decizia de a reduce Pontiac la un brand de nisa a fost luata inca de anul trecut, cand GM a hotarat sa vanda un singut model Pontiac alaturi de Buick si GMC, in showroomuri comune. GM a mai anuntat ca va scapa, prin vanzare sau inchidere, si de marcile Hummer, Saab si Saturn.

General Motors functioneaza cu ajutoare de urgenta de la guvernul american. Comisia din cadrul administraţiei Obama ce supravegheaza iesirea din criza a grupului, a cerut GM sa reduca datoriile si costurile, pentru a continua sa primeasca ajutor.

Locul 10 : 1988 Pontiac Fiero GT
Acest model a fost produs intre anii 1984 si 1988 de designerul Hulki Aldikacti.
Din 1988 noua Fiero beneficia de o suspesie imbunatatita iar la design semana din ce in ce mai mult cu Lotus. 1988 a marcat sfârÅŸitul de producÅ£ie pentru Fiero, ÅŸi este, de asemenea, considerat a fi cel mai bun produs Fiero din toata istorie marcii.

Locul 9: 1956 Pontiac Star Chief
Modelul Star Chief este o masina construita de GM intre anii 1954 ÅŸi 1966 si a avut parte de 3 generatii.

Locul 8: 2002 Pontiac Trans Am WS6
Modelul beneficia de un design exterior foarte sportiv, avea sub capota 325 CP iar culorile de baza erau galben si negru.

Locul 7: 1978 Pontiac Trans Am
Super bolidul fioros care a facut legea in anii 70 este una dintre cele mai tari masini produse de GM in toata istoria. Este masina care l-a facut celebru pe Burt Reynolds dupa seria de filme Smokey and the Bandit. Fanii care doresc sa isi exprime o unica dovada a adoratiei fata de marele Burt Reynolds, au sansa sa liciteze pentru a obtine masina care i-a apartinut personal marelui actor, un Pontiac Trans Am Special Edition 1978. Licitatia va avea loc pe 2 mai 2009 in Houston. Potrivit descrierii masinii, este vorba de un vehicul complet restaurat, personalizat cu portretul Bandit pe tetiere. Bineinteles ca a fost echipat cu modelul corect de radio, un Cobra CB.

Locul 6: 1969 Pontiac GTO "Judge"

Pontiac GTO este un automobil construit de Pontiac, in Statele Unite in perioada 1964 - 1974, precum si de catre Holden in Australia in perioada 2004 - 2006. Este adesea considerat primul adevarat muscle car.

Locul 5: Pontiac Bonneville
Bonneville Pontiac a fost cel mai mare supravietuitor, masina a fost produsa intre anii 1957 si 2005.

Locul 4: 2009 Pontiac Solstice GXP Coupe

Se poate spune ca modelul Pontiac Solstice este un adevarat veteran al evenimentului auto de la SEMA, fiin prezent in 2005, cu versiunea Solstice Weekend Club Racer, in 2006 cu Solstice GXP-R si in 2007 prin intermediul conceptului cu un singur loc, Solstice SD-290.

De aceasta data, forma sub care modelul Solstice va aparea poarta denumirea de Solstice GXP Coupe Concept.

Astfel, infatisand, pentru intaia oara, cele mai noi pachete de performanta marca General Motors intr-un "invelis" coupe, aceasta versiune a modelului Solstice le va prezenta celor prezenti saptamana viitoare la Las Vegas, noul kit de performanta Stage 2, noul kit pentru admisie si, nu in ultimul rand, un nou sistem de evacuare a noxelor, care va mari puterea motorului de la 260 de CP la 290 de CP. De asemenea, modelul va fi echipat cu un nou sistem de suspensii, ce va oferi manevrabilitate sporita.

In ceea ce priveste exteriorul, remarcam schema de culori utilizata si noul bodykit realizat de echipa de design al firmei General Motors.

Locul 3: 2010 Pontiac G8 ST

Pontiac ar putea comercializa incepand cu anul viitor pick-up-ul G8 ST – unde ST inseamna Sport Truck. Pana la acest moment, Pontiac a prezentat la SEMA un concept al acestui model. Nu este un concept in adevaratul sens al cuvantului, ci mai degraba o versiunea accesorizata.

G8 ST iese in evidenta prin jantele de aliaj cromate de 22 inch, interiorul din piele cu insertii rosii si prin volanul sport. G8 ST foloseste o motorizare V8 de 6.0 litri care dezvolta 316 CP. Modelul beneficiaza de o transmisie automata cu 6 trepte. Acceleratia de la 0-100 de km/h se face in daor 5,4 secunde. La inceputu anului General Motors a oprit dezvoltarea viitorului El Camino Pontiac G8

Locul 2: 1964 Pontiac GTO
Masinile de inalta performanta au fost intotdeauna la moda, insa Pontiac GTO a facut ca acestea sa fie „la moda" pentru o generatie complet noua si a creat un nou segment de piata. Inainte de debutul modelului GTO, „masinile performante" erau de obicei masini de marime normala, propulsate de cea mai mare capacitate cilindrica disponibila. Ideea din spatele modelului 1964 GTO a fost de a introduce o astfel de capacitate cilindrica intr-un autovehicul de clasa medie, pentru a livra si mai multa putere si performanta. Primul model GTO a fost de fapt un Pontiac Tempest, cu un motor V-8 standard de 6.376 cm3, care livra o putere de 325 CP. GTO era de asemenea prevazut cu jante de 14 inci, o suspensie mai ferma, prize de aer, sistem dublu de esapament si ornamente sportive. Toate acestea au dus la nasterea a ceea ce s-a numit era masinilor „musculoase". Planul initial al companiei Pontiac a fost de a construi numai 5.000 de autovehicule GTO pentru modelul 1964: in cele din urma, s-au vandut peste 32.000 numai in primul an si multe reprezentante au trebuit sa inscrie clientii pe liste de asteptare. GTO a devenit rapid o legenda pop, fiind prezent in filme si seriale de televiziune, precum si in melodia rock clasica „Little GTO", interpretata de Ronnie & the Daytonas, care a generat vanzari de peste un milion de albume.

Locul 1: 2009 Pontiac G8 GXP

Cel mai tare Pontiac G8 din parcare, nou-noutul GXP, le va potoli americanilor setea de putere (ma rog, celor care inca o mai au) cu un motor de 415 CP - cam tot atata cat ofera si un Chevrolet Corvette.

Nici nu prea avea cum sa fie altfel: sub capota masinii odihneste un V8 LS3 de 6,2 litri, care a debutat initial pe... acelasi Chevrolet Corvette.

Cuplul maxim ajunge la valoarea de 563 Nm si, potrivit masuratorilor oficiale SAE, peste 400 Nm sunt disponibili incepand cu 2.000 Nm si terminand cu intrarea acului turometrului in zona rosie.

“Nimic nu bate cilindreea” ar putea spune cineva si... ar avea dreptate; totusi, trebuie mentionat ca Pontiac G8 GXP nu este nici pe departe o creatie 100% americana. Dimpotriva – masina este de fapt un Holden HSV Clubsport R8 cu logo-ul companiei americane pe calandru si capacul portbagajului, ceea ce inseamna ca tunerul oficial al marcii australiene a facut 99% din treaba.

Mantiunea de onoare: Pontiac Aztek
O sa ne fie dor de Aztek pentru doua motive principale: in primul rand, a fost o gura de aer proaspat cand si-a facut aparitia pe piata si pentru functionalitate si caracteristicile pe care le avea.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!