Suma colosala pe care Steaua o poate PIERDE din cauza scandalului cu Armata! Lovitura incredibila de aproape 15 milioane de euro

Suma colosala pe care Steaua o poate PIERDE din cauza scandalului cu Armata! Lovitura incredibila de aproape 15 milioane de euro

Scandalul brandului dintre Becali si Armata risca sa produca pagube uriase pentru club.

Un brand traieste din stabilitate si performanta. Cand unul din aceste criterii lipseste, afacere risca sa intr-o zona periculoasa. Ramasa fara nume, fara sigla si intr-o situatie incerta, viitorul Stelei este extrem de nesigur in acest moment. Argaseala cauta intelegere de la Armata, iar Becali ar putea plati pentru a asigura linistea la club.

Fara brand, Becali are un lot, insa risca sa piarda milioane de euro. Steaua este de departe cel mai puternic brand din sportul romanesc. Atrage sponsori, atrage suporteri si atrage interes. Fara acest brand, Becali va mai ramane cu o echipa care domina de doi ani si jumatate campionatul care risca sa se depersonalizeze.

Un calcul aproximativ arata ca Steaua lui Becali sau "FC Gazdele" risca sa piarda intr-un an de zile 15 milioane de euro daca situatia va ramane in acest fel, adunand banii din potentialul de marketing, capacitatea unui club fara indentitate sa mai tina jucatorii aflati in ultimele luni de contract si interesul tot mai scazut al spectatorilor de a mai veni la meciuri.

1 milion de euro pe an - potentialul de marketing al Stelei

Expert in marketing sportiv la SEG Team, Cristi Iancu explica in urma cu cate luni pentru www.sport.ro ce inseamna brandul Steaua si cati bani poate sa produca anual. Intrebat daca Steaua ar putea produce 10 milioane de euro pe an din marketing, acesta a raspuns:

"Pe piata romaneasca nu cred. Sa traiasca din merchandising... Un profit de 10 milioane de euro... e imposibil asa ceva, asta daca evaluam ca Steaua are un buget de 10 milioane euro pe an. Dar ar putea incasa din marketing undeva pe la 10%, 15% din buget, un milion de euro. Asta ar putea face."

"Cel putin un milion de euro ar trebui sa investeasca Steaua in departamentul de marketing. Aici vorbim despre produse, stoc si varientatea produselor. Clubul ar trebui sa fie constient de potentialul existent si ar trebui sa investeasca. Si, cand zic asta, sa investeasca in stocuri. Daca dezvolti partea de online, care e foarte importanta, se adreseaza si catre diaspora, si colectionarilor. E important sa ai varietatea mare de produse si stocuri pentru ca, atunci cand clientul iti da click, sa poti avea produsul."


"Un departament de marketing inseamna mult mai mult: Logistica, resurse umane, stocuri, depozit. Cand am fost in Turcia, intr-un magazin mic de 15 - 20 metri patrati, numai stocul de rezerva era de 1 milion de euro. Peretii erau plini de tricouri. Insa si un departament bine pus la punct tot e dependent de rezultatele echipei, in privinta profitului."

"Steaua ar trebui sa fie peste tot, sa aiba puncte de vanzare mobile, sa aiba dezvoltata la stadion sectiunea asta. Muzeul sa fie integrat in circuitul turistic. Steaua este un brand international. Ar trebui sa aiba magazin la aeroport, in punctele de interes, la Gara, in toata tara. In malluri sunt probleme pentru ca sunt destul de mari chiriile, dar cu un research amanuntit s-ar putea atinge cifra de care au nevoie. Sa fie in centrul vechi, in zonele cu turisti, cu trafic, sportsbaruri, oriunde exista segmentul lor de piata. Online. Pe site-ul oficial. Aici implica investitie.", spune Cristi Iancu.

Prezenta scazuta la stadion, audiente TV dezastruoase

O alta zona care ar putea produce venituri substantiale pentru club o reprezinta cea a prezentei la stadion. Daca in 2012-2013 Steaua producea numai din meciurile din Cupele Europene aproximativ 3 milioane de euro. Aici mai adunam si banii din campionat, pe bilete, iar suma se apropie de 3.5 - 4 milioane de euro, chiar mai bine.

In acest sezon insa, Steaua are o medie de spectatori la stadion extrem de scazuta. Putin peste 6000 de fani la meci are Steaua in acest an, in timp ce la TV audientele sunt slabe. Steaua a inregistrat in acest sezon primul meci cu audienta ZERO inregistrat vreodata in istoria masuratorilor TV, pentru ca Steaua - Dinamo sa aiba o audienta minima, de numai 0.9 puncte.

In acelasi timp, audientele TV din Liga sunt tot mai slabe.

Isi mai poate tine Steaua jucatorii?

Scandalul cu marca Steaua poate insemna si o piedica de netrecut in incercarea de a pastra jucatorii cheie si din vara. Mai multi fotbalisti importanti sunt la final de contract, iar clubul incearca sa ii convinga in aceasta iarna sa semneze noi intelegeri.

Insa atat Arlauskis, cat si Sanmartean si Szukala, jucatori doriti la alte cluburi, ar putea sa decida continuarea in alta parte, in situatia unei instabilitati tot mai mari la club. Daca Steaua isi va pierde aceste nume, atunci gaura financiara poate fi si mai mare.

La cat sunt cotati jucatorii aflati la final de contract:

Arlauskis - 1.7 milioane euro
Szukala - 2.5 milioane de euro
Latovlevici - 2 milioane de euro
Sanmartean - pret stabilit de Steaua la 1.5 milioane de euro
Prepelita - 1.8 milioane de euro

Citeste si:Steaua




VIDEO PROTVPLUS.RO

Bucureștiul se pregătește de noi măsuri de relaxare. Se vor putea organiza concerte cu 300 de oameni
BRAT
Modifică setările cookies