INCREDIBIL! Cat de rau arata acum velodromul pe locul caruia se va construi noul stadion al lui Dinamo!

Dinamo Superliga
SPORT.RO
Data publicarii: Luni 09 Iulie 2018, 17:58
Data actualizarii: Luni 09 Iulie 2018, 18:14

Daca lucrarile la stadionele "Steaua" si "Arcul de Triumf" au inceput la sfarsitul lunii iunie, iar demolarea Giulestiului e programata pentru finalul lui iulie, in Stefan cel Mare e liniste si pace. Si paragina.

Gabriel Chirea
[email protected]

Din cauza problemelor juridice dintre clubul MAI si societatile comerciale ale lui Badea si Negoita, constructia stadionului Dinamo reprezinta inca o enigma. Desi oficialii Guvernului, cei ai MAI si ai CNI au tot dat asigurari ca se va construi o arena noua cu 25-30.000 de locuri pe locul actualului stadion, locul de constructie s-a schimbat pe amplasamentul Velodromului din aceeasi baza sportiva, iar capacitatea a scazut pana la 15-18.000 de locuri.

Informatiile spun ca mai mult ca sigur constructia Dinamo Arena va fi finalizata mult dupa inceperea Euro 2020, cel mai probabil nu mai devreme de finalul anului 2021 sau inceputul anului 2022. In acest moment, abia au fost solutionate aspectele juridice, urmatorii pasi fiind achizitia publica pentru contractarea serviciilor de proiectare pentru studiile de prefezabilitate si fezabilitate. Ulterior, dupa finalizarea acestora si aprobarea indicatorilor tehnico-economici, urmand sa fie demarata procedura de achizitie publica pentru executia de lucrari.

Intre timp, in Complexul Sportiv Dinamo se finalizeaza lucrarile la noua Sala de Gimnastica, construita pe locul pe care in trecut se aflau cateva terenuri de tenis, dar care si ea a fost terminata cu intarziere, din moment de autorizatia de constructie eliberata de Primaria Sector 2 Bucuresti era valabila 22 de luni (5 octombrie 2015 - 5 august 2017), dar muncitorii finiseaza si acum constructia. De altfel, baza sportiva din mijlocul Capitalei trece printr-o chinuitoare si indelungata transformare, dupa ce au mai fost date in folosinta Sala Polivalenta "Dinamo"  (2013 / 2.500 locuri / 9 milioane de euro) si Bazinul de Inot "Tolea Grintescu" (2014 / 750 locuri / 10 milioane de euro)

Noul stadion urmeaza sa se construiasca pe locul in care se gasesc acum vechiul Velodrom cu pista din beton, terenul de iarba naturala "Piti Varga", "Cabana" (cladirea in care s-au aflat aproape jumatate de secol vestiarele grupelor de copii si juniori de la clubul de fotbal), cladirea fostei unitati militare si a serelor care o deserveau, in timpurile cand de intretinerea complexului sportiv se ocupau militarii in termen. La momentul vizitei noastre, toate aceste structuri se afla intr-o stare avansata de degradare.

Velodromul, care a fost construit in anii ’50 si mai gazduieste pe terenul din mijlocul sau antrenamente ale sectiei de rugby a clubului Dinamo, se faramiteaza, se rupe bucata cu bucata si a fost napadit de vegetatie, fiind un adevarat pericol public. Ocazional, velodromul se transforma in helioport pentru elicopterele SMURD care transporta bolnavi la Spitalul de Urgenta Floreasca, aflat la cateva sute de metri departare. Din cauza degradarii pistei si a faptului ca este singurul din tara, velodromul nu a mai putut fi folosit pentru Campionatele Nationale de ciclism pe pista incepand cu anul 2016, cursele fiind mutate in afara tarii.

De asemenea, iarba creste necontrolat pe terenul de fotbal din vecinatatea sa, gardurile si tribunele sunt ruginite si stau sa cada, cladirea unitatii militare este parasita si are un aspect sinistru, iar caile de acces sunt deformate si uzate, fiind pline de balti, atunci cand ploua. Peste toate incepe sa puna stapanire vegetatia - pomisori, buruieni si iarba - daca angajatii clubului, cati or mai fi la datorie, au fost probabil anuntati ca va incepe demolarea si nu trebuie sa se mai cheltuie bani si energie pentru intretinerea acestei parti din baza sportiva. Nu se stie inca daca sala in care functioneaza sectiile de box si haltere, unde s-au antrenat de-a lungul timpului numerosi sportivi dinamovisti, detinatori de titluri nationale si internationale, va mai ramane pe actualul amplasament sau va fi mutata in alt loc din complex. Este cert insa ca, daca lucrarile efective de demolare si constructie in vederea ridicarii noului stadion vor incepe cel mai devreme de primavara anului 2019, toata aceasta zona ar trebui izolata cat mai repede pentru ca incepe sa fie periculoasa. 

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!