Drumul spre pierzanie | UEFA pregateste inspectiile in cele 13 tari in care a trimis EURO 2020, Romania inca nu s-a apucat de lucrari: metroul ramane o iluzie

EURO 2020 Bucuresti Dan Costescu Romania Fotbal intern
SPORT.RO
Data publicarii: Duminica 28 Februarie 2016, 16:54
Data actualizarii: Duminica 28 Februarie 2016, 17:14

Romania ar trebui sa se pregateasca pentru demararea unui mega proiect care presupune dezvoltarea infrastructurii si a stadioanelor de fotbal in vederea gazduirii unor meciuri de la Campionatul European din 2020, insa lucrurile stau pe loc. Si nu numai la acest capitol suntem deficitari.

Nici n-au inceput macar pregatirile pentru Euro 2020 si totul se poate transforma intr-un esec!

Bucurestiul a fost desemnat oras gazda la turneul final al Campionatului European din 2020 in urma cu o buna bucata de vreme, iar bucuria de la acea vreme a autoritatilor, dar si a fanilor a fost una mare.

UEFA a atribuit capitalei Romaniei dreptul de a fi gazda mai multor partide din faza grupelor Europeanului din 2020, insa cu o conditie: aceea a demararii unor ample proiecte de dezvoltare a infrastructurii si a modernizarii mai multor arene din capitala si din imprejurimi, incluzand celelalte trei mari stadioane ale Bucurestiului - Ghencea, Giulesti si Stefan cel Mare. De asemenea, pe langa aducerea stadioanelor bucurestene la conditii inalte, autoritatile au fost anuntate ca trebuie sa rezolve si alte probleme de infrastructura, intre care construirea a 2.300 de kilometri de austostrada, dar si o magistrala de metrou care sa lege centrul Bucurestiului de aeroportul Otopeni - Henri Coanda.

Numai ca...totul a ramas doar pe hartie. La mai bine de un an de la momentul in care Platini scotea din plic numele Bucurestiului, in Romania situatia arata la fel. Ba chiar mai rau, pentru ca absurdul a ajuns la un nou nivel odata cu decizia de demolare a unei autostrazi construite gresit.

"Metrou pana la aeroport, doar intr-o varianta optimista"

Cu autostrazile pare ca ne-am lamurit. Romania va trebui sa faca in 3 ani circa 2.300 de kilometri de autostrada, adica mai mult decat a facut in ultimii 25.

Iar asta nu este singura problema. Potrivit noului ministru al transporturilor, cel care a preluat mandatul in urma cu 3 luni, Bucurestiul va avea o legatura centru - aeroport prin subteran "doar intr-o varianta foarte optimista".

Dan Costescu a fost invitat la emisiunea Dupa 20 de ani, la ProTV, acesta spunand ca se incearca dezvoltarea durabila si sustenabila a infrastructurii si transportului, dar timpul nu este de partea romanilor.

"O capitala europeana cum este Bucurestiul merita si o legatura feroviara, si una cu metroul. Evident, metroul are cu totul alte sarcini, alte viteze, el asa cum este proiectat acum vine sa deserveasca un cartier satelit asa cum este Otopeni, care va fi foarte important si pentru care se justifica traficul. Va deservi centrul comercial, va deservi centrele de birouri de pe traseu.

Nu este neaparat obiectivul nostru Campionatul European de Fotbal din 2020. Noi trebuie sa dezvoltam durabil si sustenabil", a spus Dan Costescu.

"In 2020 vom avea metrou doar intr-o varianta foarte optimista. Vom incepe insa acest metrou pentru ca toata lumea considera acest proiect ca fiind un dat si de fapt el nu este pornit.

Obiectivul este ca in mandatul meu, care expira in noiembrie sau decembrie, sa fie lansate procedurile de achizitie pentru lucrari de infrastructura, tunele si pentru lucrari de arhitectura si instalatii care vor insoti tunelul", a mai spus ministrul transporturilor la Dupa 20 de ani.

UEFA va incepe controalele

Mircea Sandu, fostul presedinte al FRF, tragea un semnal de alarma in urma cu mai multe luni in aceasta privinta, spunand ca UEFA va demara monitorizari atente in tarile in care a "trimis" meciuri de la Europeanul din 2020.

"UEFA are ochii larg deschisi inca de acum. Largi de tot! Forul continental va incepe inspectiile in 2016 pentru a vedea in ce stadiu suntem cu lucrarile de infrastructura sportiva, dar si in celelalte sectoare.

Inspectiile UEFA in toate cele 13 tari se vor face din 3 in 3 luni. Daca nu suntem in grafic cu lucrarile, UEFA va lua o decizie. Statul si-a luat anumite angajamente ca va termina lucrarile pana la EURO 2020", spunea Mircea Sandu.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!