Pilotii BCR Rally Team au terminat cu capul sus Raliul Clujului! O tragedie a umbrit cursa! Ce s-a intamplat:

SPORT.RO
Data publicarii: Luni 24 Iunie 2013, 14:22
Data actualizarii: Marti 25 Iunie 2013, 19:04

Raliul Clujului a fost plin de evenimente neprevazute.

Pilotii BCR Leasing Rally Team au plecat multumiti de la Raliul Clujului. Fostul campion Vali Porcisteanu e sigur ca in etapa viitoare, la Sibiu, poate sa iasa castigator.

Dupa toate probele, pilotii BCR Leasing Rally Team au tras linie si sunt multumiti.

Echipajul condus de Vali Porcisteanu a terminat pe locul 4 la general. Edwin Keleti a iesit pe 6, iar Alexandru Filip pe 9. Octavian Tarnovean a avut probleme la masina si a abandonat.

VALENTIN PORCISTEANU, pilot BCR Leasing Rally Team: "Sunt putin dezamagit, dar ma bucur ca am mers bine acolo unde am putut, am ajuns cu bine la final si cred ca asta e cel mai important"

Urmatoarea etapa din campionatul national de raliuri se va desfasura la Sibiu.

La finalul celei de a patra etape, Transilvania Rally, se incheie practic prima jumatate a Campionatului National de Raliuri, iar fiecare sportiv trage concluzii si isi stabileste strategia pentru cea de a doua jumatate. Din pacate insa, la acest final de raliu rezultatele sportive trec pe planul secund din cauza accidentului tragic care a avut loc pe PS9 si care a condus la decesul unui spectator.

Alexandru Pitigoi – Director General Colina Motorsport si managerul echipei BCR Leasing Rally Team transmite regretul intregii echipe privind acest incident: „Ne pare extrem de rau de acest eveniment nefericit si ne alaturam celorlalti sportivi, oficialitati, organizatori in transmiterea mesajului nostrum de Sincere condoleante! familiei indurerate. De asemenea, suntem alaturi de colegii nostri Florinel Tincescu/Iulian Nicolaescu in speranta depasirii acestui moment. Dat fiind specificul acestor competitii, cu grad inalt de dificultate, exista intotdeauna riscul unor iesiri in decor si din acest motiv trebuie ca spectatorii sa respecte intocmai regulile impuse de organizatori privind siguranta acestora si plasarea lor doar in locurile premise.”

Facand totusi un bilant pe plan sportiv, in baza punctelor acumulate, BCR Leasing Rally Team a terminat pe locul II in clasamentul pe echipe, pastrandu-si pozitia a treia pe podiumul clasamentului cumulat dupa primele patru etape.
“in ceea ce priveste clasamentul general la piloti, diferentele intre urmaritorii liderului sunt destul de mici ceea ce inseamna ca acestia pornesc cu sanse aproximativ egale in cea de a doua parte a campionatului. Rezultatele de la Sibiu vor fi hotaratoare, la fel ca si anul trecut, dat fiind faptul coeficientul maxim - 2 - pe care il are aceasta etapa care este inclusa atat in Campionatul National cat si in Campionatul European de Raliuri.” a continuat Alexandru Pitigoi.
Desi a castigat ultima proba a primei zile si a pornit ca principal contracandidat la locul I in a doua zi a competitiei, Valentin Porcisteanu a pierdut locul secund in ultima bucla, la „loteria” anvelopelor: „Am abordat Transilvania Rally cu speranta unui rezultat pozitiv. Obisnuiti fiind cu lupta pentru prima pozitie, am inceput raliul in forta si am reusit sa stam foarte aproape de liderul initial al cursei. Victoria de pe proba speciala cu numarul 3 ne-a dat incredere referitor la restul mansei, care se anunta a fi una foarte buna pentru noi. Ziua a doua a inceput bine: am profitat de pana principalului adversar si am preluat conducerea raliului. Desi ar fi fost foarte usor sa insistam si sa ne "pierdem" in euforia momentului, am decis totusi sa ramanem “cu picioarele pe pamant" si sa facem o analiza "la rece". Concluzia a fost ca situatia in care ne aflam in acest sezon nu ne permite sa fortam si ca cel mai important este sa continuam cursa intr-un ritm constant, fara a ne asuma riscuri. in consecinta, am ales varianta abordarii finalului de raliu cu anvelope de profil mixt, optand deci pentru siguranta intr-un climat atmosferic aflat in permanenta schimbare. Am pierdut din cauza acestei alegeri secunde importante fata de adversarii care au ales slick-uri si am incheiat cursa pe locul al patrulea. Suntem multumiti de rezultat in situatia data, cu mentiunea ca scopul nostru la fiecare etapa este acela de a castiga, insa fara a lua decizii care sa ne oblige sa sacrificam restul sezonului competitional.
La finalul raliului am aflat vestea ca un spectator si-a pierdut viata pe marginea unei probe speciale. Atat eu, cat si copilotul meu am fost profund mahniti de aceasta stire si dorim sa transmitem familiei indoliate Sincere condoleante!”

Edwin Keleti bifeaza o noua victorie la clasa 3, pastrandu-si pozitia de lider la clasa: „Transilvania Rally a fost de departe cel mai tehnic traseu de asfalt din CNR, mai ales prin prisma adaugarii senzationalei speciale Belis! Am pornit la drum in ideea de a ataca pentru pozitia de lideri la clasa 3 constienti fiind de cat de greu va fi sa-l invingem pe Bogdan Marisca in raliul sau de casa.

Ritmul pe care ni l-au indicat cronometrele nu a fost chiar cel sperat si asa ca am decis pe parcurs ca putem sa trecem intr-un ritm de conservare a pozitiei a doua in cadrul clasei ceea ce, prin prisma campionatului era un lucru benefic, tinand cont de coeficientul mare al raliului. Ploaia torentiala care a cazut pe proba Dangau 1 a facut ca lucrurile sa fie cu adevarat complicate si am avut chiar un moment in care totul putea sa se termine! O iesire in decor spectaculoasa ins[, in mod miraculos ramasa fara urmari!

La final am obtinut victoria la clasa in urma abandonului lui Marisca si locul 6 la general, asa ca suntem multumiti!
Masina a mers impecabil, iar pneurile de competitie Pirelli au facut minuni in conditii greu de imaginat din punct de vedere al schimbarilor de aderenta!

Din pacate, finalul raliului a fost unul tragic pentru spectatorul care si-a pierdut viata si ne alaturam si noi celorlalti colegi in transmiterea mesajului de Sincere condoleante familiei si suntem alaturi de colegii nostri Tincescu/Nicolaescu in speranta ca ei sa poata depasi cat de repede acest foate trist moment!”
Alex Filip confirma forma buna din acest sezon si castiga la 2 Roti Motrice, pastrandu-si si el prima pozitie in acest clasament dupa prima jumatate a sezonului – „Am ajuns la sosirea Transilvania Rally cu o noua victorie in categoria 2WD, dupa un raliu extrem de dur si dificil din cauza schimbarilor meteo. insa accidentul tragic de la finalul cursei trece in plan secund rezultatul sportiv si ii suntem alaturi colegului nostru Florin Tincescu.”

Octavian Tirnovean – “Din pacate, nu am reusit sa ajungem nici la acest raliu la final. in prima zi, ne-am simtit foarte bine pe cele doua parcurgeri ale probei mixte Faget, la care am avut un ritm multumitor, dar si pe superspeciala din parcarea mall-ului. A doua zi a inceput dificil, cu primele doua probe anulate si cu o ploaie torentiala pe PS6, Dangau, cu conditii extreme de dificile. Pe PS9, penultima proba programata, am fost ultimul echipaj care a luat startul; totul decurgea bine, astfel incat am crescut ritmul. Din pacate, se pare ca ritmul la care am ajuns a fost prea optimist pentru conditiile din teren, fapt ce a condus la iesirea noastra in decor. Ne pare foarte rau ca nu am ajuns la finalul raliului. Dorim sa multumim pentru suportul acordat echipei Colina Motorsport si BCR Leasing Rally Team.”
BCR Leasing Rally Team este sustinuta in 2013 de BCR Leasing, Omniasig, Mobil 1 prin Star Lubricants, Pirelli, Colina Motorsport, Cronus e-Business, GrECo, Nespresso, Orange, Renault, radio ZU, Wheels Spedition, Keleti Advanced Driving Consultants.

Urmeaza Raliul Sibiului, a cincea si cea mai importanta etapa din Campionatul National de Raliuri, prin prisma coeficientului maxim care se va aplica rezultatelor finale, care vor fi inmultite cu doi. Raliul Sibiului va avea loc in perioada 25-27 iulie, fiind totodata a 9-a etapa din Campionatul European de Raliuri si va avea 228 de kilometri impartiti in 14 probe speciale, din care aprox. 20% vor fi pe asfalt iar 80% pe macadam. Incluzand si etapele de legatura, Raliul Sibiului se va intinde pe o suprafata totala de 561.5 kilometri.


EDWIN KELETI: "Cred ca a fost un raliu foarte bun pentru BCR Leasing Rally team, consistent si cine stie poate de la Sibiu incolo ne mai revenim si noi."

VALENTIN PORCISTEANU: "Trebuie sa ne pregatit din punct de vedere fizic, vom indura foarte multe temperaturi ridicate acolo, masina trebuie revizuita foarte bine pentru ca are multi km de indurat, dar zic ca va fi un raliu frumos si sper sa plecam de acolo cu un loc fruntas."

 

 

ARTICOLE PE SUBIECT
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!