FIA a dat publicitatii e-mailurile dintre Alonso si Pedro de la Rosa

SPORT.RO
Data publicarii: Vineri 14 Septembrie 2007, 20:45
Data actualizarii: Vineri 14 Septembrie 2007, 20:45
VEZI AICI DISCUTIILE DINTRE ALONSO, PEDRO DE LA ROSA SI COUGHLAN

Mediafax / FIA a dat publicitatii dosarul ce contine motivele pentru care McLaren-Mercedes a fost sanctionata pentru spionaj, principalele dovezi bazandu-se pe corespondenta electronica dintre pilotii Alonso si Pedro de la Rosa, pe de o parte, si Mike Coughlan si Nigel Stepney, pe de alta parte.

Dosarul dat publicitatii de Federatia Internationala de Automobilism cuprinde o parte din corespondenta electronica dintre pilotii echipei McLaren, Fernando Alonso si Pedro de la Rosa, precum si email-urile schimbate de Pedro de la Rosa si fostul designer-sef al team-ului britanic, Mike Coughlan.
Mike Coughlan este cel care a conceput monoposturile folosite de Alonso si Lewis Hamilton in acest sezon si cel care a primit informatiile secrete de la fostul angajat al echipei Ferrari, Nigel Stepney.
Echipa McLaren-Mercedes a fost sanctionata, de Consiliul Mondial al FIA cu retragerea tuturor punctelor obtinute in acest sezon, respectiv 166 de puncte in primele 13 etape ale Campionatului Mondial de Formula 1. De asemenea, McLaren nu va primi niciun punct pana la finalul campionatului si va trebui sa plateasca o amenda record de 100 de milioane de dolari. 

"Aceste email-uri dovedesc fara echivoc ca atat Alonso, cat si Pedro de la Rosa au primit informatii confidentiale despre Ferrari prin intermediul lui Coughlan; ca ambii piloti stiau ca acest informaţii sunt confidentiale si ca ambii stiau ca aceste informaţii au fost obtinute de Coughlan de la Stepney", se arata in dosarul forului international de automobilism.

Schimb de email-uri privind repartitia greutatii masinilor Ferrari:
De la Rosa: "Salut Mike (Coughlan), ai cunostinte despre repartitia greutatii la "masinile rosii"? Ar fi important pentru noi sa stim, pentru a putea face incercari pe simulator. Multumesc anticipat, Pedro. PS: Voi fi la simulator maine".
FIA precizează ca Mike Coughlan i-a raspuns pilotului spaniol, oferindu-i informatiile cerute, pe care De la Rosa i le-a transmis apoi si lui Alonso:
Alonso: "Repartitia greutatii (de la Ferrari) ma surprinde, nu stiu daca informatia este veridica suta la suta, dar, in orice caz, este interesant".
De la Rosa: "Toate informatiile privind Ferrari sunt de incredere. Ele provin de la Nigel Stepney, fostul lor mecanic-sef, nu stiu ce post mai ocupa in prezent. El este cel care ne-a spus in Australia ca finlandezul Kimi (Raikkonen) se va alimenta in turul 18. Este bun prieten cu Mike Coughlan, seful nostru de proiect, si lui i-a spus asta", scrie Mediafax. 

In aceeasi corespondenta, De la Rosa face referiri si la eleronul monopostului Ferrari, precum si la echilibrul aerodinamic al masinilor F2007 la 250 km/h.
Schimb de email-uri privind fluidul folosit la pneuri de Ferrari, pentru a reduce temperatura interna si riscul de explozie:
De la Rosa: "Trebuie sa-l incercam, este usor!"
Alonso: "Este foarte important (sa facem acest test). Ei (Ferrari) au ceva in plus fata de ceilalti, si nu numai in acest sezon. Mai exista ceva si asta ar putea fi cheia: sa speram ca vom putea testa acest fluid in timpul incercarilor private si ca vom putea face din asta o prioritate!"
De la Rosa: "Sunt suta la suta de acord ca este nevoie sa incercam asta cat mai repede posibil".
FIA precizeaza ca, in final, testele nu au mai avut loc.
Schimb de email-uri privind sistemul de franare:
De la Rosa (lui Coughlan): "Poti sa-mi explici, atat cat este posibil, sistemul de franare al monoposturilor Ferrari cu ... (referinta la un element neprecizat)? Se regleaza din cockpit?"
Coughlan: "(dupa explicaţiile de rigoare) Lucram si noi la ceva similar".

Tinand cont de timpul petrecut de cei doi comunicand si de schimburile de email-uri dintre pilotii McLaren, Consiliul Mondial al FIA crede ca este corect sa aprecieze ca Mike Coughlan a primit numeroase informatii confidentiale despre Ferrari de la Stepney si ca macar o parte din aceste informatii au fost comunicate altor persoane din cadrul echipei McLaren", se arată in dosarul FIA.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!