Lupta la secunde intre Walker si Jarvis in a treia zi de la Red Bull Romaniacs

Cea de a treia zi a editiei din acest an a celui mai dificil raliu hard enduro din lume a debutat langa Voineasa si i-a purtat pe rideri în Muntii Lotrului si Parang, iar la final etapa s-a incheiat cu deja faimosul finis din fabrica de la Petrila.

Graham Jarvis, castigatorul zilei a doua, a fost primul pe traseul udat de ploaia matinala, iar Jonny Walker, liderul de la general, i-a urmat fiecare trasa. Cei doi au rulat roata la roata pe aproape intreaga lungime a traseului care a masurat astazi 161 km. De-a lungul zilei cei doi s-au tot depasit însa dupa trecerea finisului de pe acoperisul fabricii de îmbunatatire a minereului din Petrila castigator a fost desemnat Jonny Walker. Riderul KTM a avut un avans de aproximativ 5 min in fata lui Jarvis si de 6 min fata de Wade Young ocupantul locului trei. Sudafricanul, in anumite sectiuni, a fost nevoit sa micsoreze ritmul pentru a nu epuiza tot carburantul. Young nu stia de ce, dar motocicleta sa a consumat mai mult carburant decat ar fi fost normal. In spatele lui a ajuns Paul Bolton si cei doi vor duce pana la finisul de la Gusterita lupta pentru locul trei. Maine, sambata 19 iulie, riderii vor pleca din Petrosani catre Sibiu si dupa ultimii 180 de km vom afla cine sunt castigatorii editiei a 11-a. Pana la urcarea de la Gusterita (primul rider va ajunge acolo în jur de 11:30 – 12:00) Bolton si Young se vor lupta pentru locul trei, insa trebuie sa aiba grija cu Andreas Lettenbichler. Lupul batran are multa experienta la Red Bull Romaniacs, iar cum ultima zi se anunta a fi una rapida nu este exclus sa il vedem cum isi incearca norocul la podium.

Sectiunile extreme au alternat astazi cu portiuni ceva mai rapide chiar in golul alpin, iar riderii au avut parte de peisaje spectaculoase. Cory Graffunder (locul 7 in ziua a 2-a), vedeta a endurocrossului american si debutant la clasa Gold a declarat: ”locurile acestea sunt ireale. Este fantastic sa concurezi aici”. Ultima zi va oferi si ea peisaje care iti taie rasuflarea, insa pentru ca va fi una rapida, rideri precum Emanuel Gyenes isi mizeaza ultima carte pentru a izbuti un loc cat mai bun la general. Satmareanul a avut o zi plina de ghinioane tehnice. La inceputul traseului a ramas fara frana pe roata spate si ulterior fara starterul electric. Ajuns la service point, echipa sa a putut sa rezolve problema cu frana spate, insa nu si cea cu starterul electric, asa ca Mani a fost nevoit sa concureze doar cu pornirea la pedala. Timpul pierdut astazi, poate fi recuperat maine in etapa rapida dar cu cateva sectiuni dificile pentru clasa Silver. Riderul care a terminat toate cele 10 editii ale Red Bull Romaniacs desfasurate pana in prezent, este un specialist pe zone rapide avand in vedere ca este un rider care termina regulat raliul Dakar în top 20.

Cel mai rapid rider roman de la clasa Silver Single a fost Paul Harpa, iar la top 10-le final mai au sanse si debutantii Emanuel Rogojan si Zsolt Varga.
Ziua a patra de off-road si ultima din raliu, rezerva pilotilor cel mai lung si rapid traseu, dar si o tehnica trecere pe pietre (in lungime de 500 de metri), care se va dovedi extrem de grea pentru clasa Iron. Apoi, toate clasele vor avea de „mestecat” kilometri buni pana la Service Point. Doar clasele Gold si Silver vor avea putin de lucru la „Sigi Zig Zag”. A doua jumatate a zilei este un preludiu pentru celebra urcare de la Gusterita, unde riderii vor fi asteptati la finis de mii de spectatori. Aceasta a patra zi va fi condimentata, pentru toate clasele, cu treceri prin apa, cu un wallride, multe urcari si coborari dificile pentru clasa Bronz si cea mai dura urcare din intregul raliu, pentru cei de la clasa Silver. Unii dintre pilotii de la Silver vor impinge motocicletele, in functie de vreme, chiar si doua ore. Nu cu mult inainte de a ajunge in arena de la sosire, Clasa Gold va mai avea parte de cateva provocari interesante si va da de greu in zone precum „Long Walk Junior”, „Congo” si „Black Mamba”. In plus, chiar inainte de finis vor exista cateva portiuni de off-road interesante chiar prin Sibiu, inclusiv o traversare prin raul Cibin!

Rezultatele complete sunt AICI





VIDEO PROTVPLUS.RO

Inspectorul PRO. Sulina, colțul de rai uitat în cel mai estic punct al UE. Nu există nici măcar dotări minime
BRAT
Modifică setările cookies