Justitia franceza respinge apelul echipei Ferrari si valideaza regulamentul FIA!

Ferrari Formula 1 F 1
SPORT.RO
Data publicarii: Miercuri 20 Mai 2009, 17:57
Data actualizarii: Miercuri 20 Mai 2009, 17:58

Judecatorii Tribunalului de mare instanta din Paris au respins, marti, apelul formulat de Ferrari si au validat regulamentul Campionatului Mondial de Formula 1 pentru 2010, stabilit de Federatia Internationala de Automobilism (FIA).

In urma recursului formulat de scuderia italiana, judecatorul Jacques Gondran de Robert a respins cererea echipei de Formula 1 de a suspenda punerea in aplicare a regulamentului pentru CM de Formula 1 din 2010, apreciind ca, in calitate de membru al Consiliului Mondial de Automobilism, Ferrari ar fi putut sa se foloseasca de dreptul de veto in cadrul sedintelor acestui organ de deliberare al FIA.

Judecatorul Jacques Gondran de Robert a recunoscut faptul ca Ferrari a votat impotriva modificarilor din regulament, in cadrul reuniunilor din 17 martie si 29 aprilie 2009, de la sediul Consiliului Mondial de Automobilism, insa a mentionat ca echipa italiana "nu a invocat si nici exercitat in vreun fel dreptul de veto".

Ferrari era sustinuta in aceasta initiativa de alte echipe de Formula 1, precum Renault, Toyota si Red Bull, care au anuntat ca daca le va fi impus noul regulament vor parasi Formula 1 incepand din sezonul viitor.

O decizie favorabila echipei Ferrari ar fi fost catastrofala pentru FIA, care spera sa atraga, gratie acestui regulament, noi competitori in Formula 1 (Lola, USF1, Prodrive).
Saptamana trecuta, a avut loc o reuniune intre FIA si echipele de Formula 1 pentru a incerca sa gaseasca o solutie in ceea ce priveste noul regulament, insa intalnirea s-a soldat cu un esec. "A fost o intalnire amicala, insa echipele au decis sa puna punct discutiilor pentru a vedea daca pot veni cu o propunere mai buna privind limitarea bugetului", a declarat presedintele FIA, Max Mosley.

La sfarsitul lunii aprilie, FIA a anuntat noul regulament pentru 2010, care ofera echipelor libertate din punct de vedere tehnologic (eleroane fata si spate ajustabile, turatia motoarelor nelimitata) cu conditia sa aiba un buget limitat la 40 milioane de lire sterline (45 milioane de euro) pe an. Echipele care nu vor respecta aceasta regula, vor putea sa continue cu cheltuielile actuale, insa vor avea reguli mult mai restrictive din punct de vedere tehnologic.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!