LIVE BLOG Zi si Noapte | Audi a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans, umbrita de moarte pilotului danez Allan Simonsen!

Cursa de 24 de ore de la Le Mans le mans LIVE BLOG Masini
SPORT.RO
Data publicarii: Duminica 23 Iunie 2013, 16:25
Data actualizarii: Luni 24 Iunie 2013, 00:23

24 de ore de la Le Mans! Cea mai tare cursa din lume e non-stop pe www.sport.ro si m.sport.ro, de sambata pana duminica!

Legendara cursa de la Le Mans implineste anul acesta 90 de ani! E un eveniment unic, ce atrage atentia in intreaga lume in acest weekend! Sunt Marian Ghita si va invit sa urmariti alaturi de mine in urmatoarele zile tot ce se intampla la cursa de 24 de ore de la Le Mans!

Duminica, 23 iunie

Ora 16.10 Audi a castigat pentru a 12-a oara cursa de la Le Mans. Pe pozitia a doua s-a clasat echipa Toyota.

Ora 12.00 Ploaia le pune probleme serioase pilotilor cu cateva ore inainte de final. O masina Toyota s-a avariat serios.

Audi conduce in continuare dupa 20 de ore in fata celor 2 masini Toyota. Ploaia le pune probleme pilotilor, sunt multe iesiri in decor si multe accidente pe circuit.

Sarbatoarea de la Le Mans continua si azi cu lupta dintre Audi si Toyota, la catetegoria LMP1. La celelalte categorii lupta este mai stransa, insa totul se schimba extrem de rapid din cauza vremii care ii obliga pe piloti sa intre la boxe.

Din fericire n-a mai fost niciun accident grav dupa decesul danezului Allen Simonson, care si-a pierdut viata dupa primele trei tururi.

A fost sarbatoare la Le Mans. Zeci de mii de oameni au petrecut in corturile de langa circuit iar englezii au dat tonul la distractie. Au fost si concerte iar parcul de distractii a fost deschis toata noaptea.

Urmeaza cea mai grea parte pentru cursa de la Le Mans, ultima, in care toata lumea va trebui sa-si pastreze concentrarea, mai ales pilotii, care au strans deja peste 15 ore de condus.

Sambata, 22 iunie

Primele probleme pentru Audi. Jarvis a iesit in decor si a distrus un cauciuc. El a reusit sa ajunga la boxe iar mecanicii au reparat daunele.

Audi a pierdut insa locurile 2 si 3 in dauna Toyota dupa intrarile la boxe. S-a lasat seara peste Le Mans iar spectacolul abia acum incepe.

Ora 21.15 Cursa e din nou intrerupta dupa un incident in care a fost implicata masina Alpine. Toti pilotii trec pe la boxe pentru schimburi. Au inceput sa apara tot mai multe incidente pe pista din cauza ploii de mai devreme si a inserarii.

Ora 19.42 Tragedie petrecuta in urma cu putin timp: pilotul danez Allan Simonsen a decedat ca urmare a unui accident teribil.

Masina Aston Martin condusa de Simonsen (34 de ani) s-a ciocnit violent de bariera de securitate la un viraj, pe o portiune foarte rapida.

Pilotul a fost transportat in stare grava la centrul medical al circuitului, unde a decedat dupa scurt timp.

Ora 19.00 Cursa s-a reluat dupa mai bine de o ora de pauza iar Audi si-a recapatat primele trei locuri prin Lotterer, McNish si Di Grassi. Masinile Toyota sunt pe locurile 4 si 5 prin Lapierre si Davidson. Rebellion Racing sunt pe locurile 6 si 7 prin Heidfeld si Cheng.

Noi am fost la boxele echipei Alpine Renault si i-am vazut pe mecanici la lucru. Nu era prea mare agitatie pentru ca masina abia intrase cu probleme. Era un miros puternic de cauciuc incins acolo pentru ca mecanicii aveau grija sa le incalzeasca pentru a fi pregatite in momentul intrarii pe circuit. Masina Alpine a plecat de pe pozitia a opta si a urcat pana pe trei imediat dupa start, dar a avut probleme si a trebuit sa intre mai devreme la boxe. Cei de acolo erau increzatori intr-un rezultat mare in acest weekend la Le Mans.

Sefii echipei Alpine priveau concentrati la monitoare

Unul dintre pilotii Toyota abia iesit de pe circuit era epuizat fizic. Colegul sau dadea autografe :)

Noi suntem cazati in interiorul stadionului echipei de fotbal din Le Mans, in niste camarute mici improvizate pentru acest eveniment. MMArena este destul de mic, arata foarte bine, dar, pentru noi e o problema destul de mare. Nu avem prize in care sa ne incarcam bateriile de la laptop si telefoane :) 

Cateva imagini din timpul cursei.


Ora 15.00 Cursa incepe cu o surpriza de proportii! Audi pierde doua locuri in fata marii rivale Toyota, dar conduce cursa prin Lotterer. 

Pilotii n-au apucat sa faca decat cateva tururi insa pentru ca un Aston Martin a iesit in decor iar Saftey-car-ul a intrat pe pista.

E un zgomot infernal cand masinile trec prin fata noastra, dar publicul este in delir de fiecare data. Dupa startul cursei o parte din spectatori s-au indreptat catre celelalte atractii din zona. Dar nimeni nu pleaca acasa. E noapte alba la Le Mans!


 Am ajuns in sfarsit  la Le Mans dupa o ora de mers de la Paris cu TGV-ul. Le Mans este un oras mic si extrem de cochet, acaparat in totalitate in acesta saptamana de moto-maniacii sositi din toate colturile lumii. Sunt kilometri intregi de spatii verzi acoperite de corturi si masini, de la Aston Martin si Lamborghini si pana la clasice precum Morgan. 

 Le Mans este un eveniment urias la care participa in acest an peste 200.000 de spectatori veniti din toate colturile lumii. Ei au venit azi inca de la prima ora la circuit si au ce face pana la startul cursei de la ora locala 15.00. Au fost doua curse extrem de spectaculoase pana acum, cea a legendelor, in care masini din toate epocile s-au intrecut si Ferrari Challenge, in care a participat si romanul Marcel Butuza. El s-a clasat ultimul intr-o cursa foarte spectaculoasa.

Din pacate sunt doar 17 grade la Le Mans si conditii de ploaie, dar toti cei prezenti par hotarati sa reziste pana maine spre seara. Circuitul de la Le Mans este un sat intreg, plin de baruri, restaurante si standruri ale constructorilor auto. E coada la poze cu ultimele modele de Ferrari, Lotus, Audi, Aston Martin, Chevrolette sau Nissan.

Urmeaza sa mergem la boxa Alpine Renault, acolo unde vom vedea pe viu cum lucreaza o echipa de mecanici la o cursa de un asemenea nivel.

Si cate poze, cate am reusit sa urc din motive de wireless.

Vineri, 21 iunie

Intre timp, la Le Mans au avut loc calificarile. Asa cum era de asteptat, echipa Audi ocupa primele trei pozitii, in timp ce Toyota a obtinut urmatoarele doua locuri pe grila de start. Noi ajungem acolo maine dis de dimineata si va tinem la curent cu tot ce se intampla pana duminica la linia de sosire!

 

Cei mai buni timpi de la toate categoriile:

 

LM P1: Loïc Duval-Tom Kristensen-Allan McNish (Audi R18 e-tron quattro n°2, Audi Sport Team Joest) 3’22’’349
 
LM P2: Alex Brundle-David Heinemeier Hansson-Olivier Pla (Morgan-Nissan n°24, OAK Racing) 3’38’’621
 
LM GTE Pro: Robert Bell-Frédéric Makowiecki-Bruno Senna (Aston Martin Vantage GTE n°99, Aston Martin Racing) 3’53’’034
 
LM GTE Am: Christoffer Nygaard-Kristian Poulsen-Allan Simonsen (Aston Martin Vantage GTE n°95, Aston Martin Racing) 3’57’’77

 Click aici pentru a vedea toata grila de start

Dupa conferinta Renault am asistat la un show aviatic incredibil la Paris Air Show. Zeci de avioane mai vechi sau mai noi au survolat cerul si au realizat un spectacol unic pentru zecile de mii de oameni prezenti. Paris Air Show este un eveniment imens, sunt peste 20 de pavilioane in care industria aviatica isi prezinta produsele noi in fiecare an, dar si o ocazia pentru a vedea un spectacol aviatic deosebit. Aviatia franceza a umplut de culoare cerul noros si intunecat al Parisului iar sunetul asurzitor te facea sa crezi ca esti undeva pe un camp de razboi.

 

 

 

Am facut si cateva poze, dar vremea din Franta un e tocmai potrivita pentru poze cu telefonul :)


 
 


 
 
  



 ►Am ajuns in Franta dupa aproximativ 3 ore de zbor. Vremea este urata iar traficul de la aeroport pana la Paris este infernal. Inainte sa mergem la Le Mans am participat la conferinta de lansare a noului motor de Formula 1 de la Renault. Din 2014, Marele Circ intra in era eco iar motoarele sunt in premiera de 1.6 litri V6.

Dar chiar si asa, francezii promit aceleasi performante cu un consum redus cu pana la 40%! Au fost prezenti la eveniment fostul campion mondial Alain Prost si seful Red Bull Racing, Christian Horner. Sunt patru echipe motorizate de Renault, printre care si detinatoarea titlului mondial. Din pacate nu am putut sa facem poze, telefoanele si aparatele foto fiind sigilate pe durata conferintei ce a avut loc la standul Renault de la Air Show, eveniment ce atrage mii de oameni la Paris in acest weekend.

De la F1 trecem la aviatie, pentru ca dupa-amiaza vom vizita Salonul in care marile branduri aeronautice au modele expuse. Maine dimineata pornim spre Le Mans pentru a urmari cursa!


 

 

Joi, 20 iunie:


►Audi a dominat antrenamentele pentru calificari, dar Toyota a opus rezistenta de data asta. Wurz si Sarrazin le-au aratat pilotilor de la Audi ca sunt hotarati sa produca surpriza in acest weekend. Au scos timpi buni, dar per total, Audi s-a impus din nou!


►"Mereu ploua la Le Mans" - e un documentar despre cea mai tare cursa de anduranta din lume. Dar este si realitate, pentru ca se pare ca si in acest an ploaia va pune pilotii in dificultate.

Sunt zeci de mii de englezi care vin sa vada cursa, dar ei se simt ca acasa si-au facut deja simtita prezenta la standurile de bere. Ajungem si noi maine, in jurul orei pranzului si va vom tine la curent cu tot ce se intampla.

Intre timp, echipele incep sa se stranga in jurul circuitului. Mai sunt putine ore pana la startul calificarilor, care incep pe seara si se incheie noaptea.

►Audi isi respecta statutul de mare favorita si se impune in toate cursele de antrenament si in primele ture de calificari. Si nu oricum, ci la secunde bune distanta de principala competitoare Toyota.

La clasa GTE, Aston Martin a impresionat cu trei din primele patru pozitii, Bruno Senna fiind in mare forma.

La clasa LMP2, una extrem de populara, rusii de la G-Drive Racing sunt la conducere prin Nissanul lor Oreca o3, si sunt urmati de cei de la Morand Racing Morgan si de OAK Racing Morgan 24.

Aston Martin conduce si cursa amatorilor.

Prima sesiune de calificari a fost intrerupta dupa accidentul Ferrari-ului care a ramas fara frane in sicana si a ajuns a trecut prin gardul de protectie.
 



►Le Mans nu e doar o cursa, e o sarbatoare. Pe langa miile de ore de intreceri, spectatorii pot asista la concerte sustinute de artisti internationali. Miercuri a fost trupa de pop-rock Puggy, in seara asta canta Asaf Avidan si Jack&Lumber iar sambata tonul va fi dat de renumita trupa a anilor '70 Earth Wind & Fire impreuna cu Al McKay!
 


Puteti comenta cursa de la Le Mans si pe Twitter, pe hashtagul #LeMans

 


 



►Ieri seara au inceput calificarile pe circuitul de la Le Mans. Din pacate, a avut loc si primul accident, cand un Ferrari a ramas fara frane si a trecut direct prin gardul de protectie. Tracky Krohn de la Krohn Racing GTE a ajuns la spital, dar a fost externat repede pentru ca nu are nimic. El va putea participa in continuare in calificarile de la categoria amatori.


Miercuri, 19 iunie:

►Asa cum era de asteptat, pilotii Audi domina antrenamentele libere. Ei au incheiat pe primele trei locuri sesiunea de miercuri. Duval, Fassler si Di Grasi sunt marii favoriti la victorie duminica, la finalul celor 24 de ore.

Principala contracandidata, Toyota, a obtinut locurile 4 si 5 in antrenamente, prin Serrazin si Nakajima. Nick Heidfeld si Andrea Belicchi de la Rebellion Racing s-au clasat pe locurile 6 si 7, in timp ce Johnny Kane de la Strakka Racing s-a clasat pe locul 8.

Click aici pentru a vedea toate rezultatele


►Nu lipsesc nici vedetele anul acesta in cursa de la Le Mans. Fosta legenda a lui Juventus, Alessandro Del Piero si actorul Patrick Dempsey din Anatomia lui Grey sunt proprietari de echipa iar aceasta a fost inscrisa la categoria LMGTE Am (Le Mans GT Endurance—Amateur).

Doar Dempsey va conduce pe pista, alaturi de veteranul pilot american Joe Foster si avocatul Michael Avenatti, fost pilot si omul care le-a facut cunostinta lui Del Piero si Dempsey cu lumea curselor de anduranta.

"Sunt pasionat de motorsport inca de cand copilaream in Italia. Sunt foarte incantat sa lucrez cu Patrick. Vreau sa concuram la nivel inalt si sa castigam trofee", a declarat Del Piero, care joaca in prezent in Australia, la FC Sidney. Echipa lor se numeste Del Piero /Dempsey iar miercuri s-a clasat pe locul 48 in antrenamentele libere.

REVANSA IN MOTORSPORT
Fostul portar al Frantei, Fabien Barthez, a anuntat ca vrea si el sa participe la Le Mans anul acesta doar ca sa-si ia revansa in fata lui Del Piero dupa golul din penalty primit in finala Cupei Mondiale din 2006! El participa regulat la cursele de GT din Franta si a testat o masina pe circuitul de la Le Mans anul trecut. Nu a reusit sa-si gaseasca o echipa pentru cursa de anul acesta.



►Circuitul de la Le Mans sarbatoreste in acest an 90 de ani de la infiintare iar pilotii au o motivatie in plus sa castige aceasta editie.

Lucas di Grassi face parte din echipa Audi dupa sezonul in Formula 1 din 2010 si e hotarat sa scrie istorie: "E o cursa magica, e ceva special in jurul ei", spune el.


Castigatorul din 2011 si 2012, Benoit Treluyer completeaza: "E o cursa speciala, sunt 90 de ani de Le Mans, vreau sa ma descurc bine cand e un eveniment special, anul asta e un eveniment de aur, as spune, si speram sa castigam"


Cursa de 24 de ore de la Le Mans a fost conceputa atat pentru public, cat si pentru piloti. "E un test adevarat pentru om si masina. Noua, oamenilor, ne place sa cucerim, ne plac provocarile, iar Le Mans e o provocare imensa!", spune Allan McNish, castigator in 1998 si 2008.

De-a lungul anilor, mai multi constructori auto au dominat cursa de la Le Mans. Audi a debutat acum 15 ani la Le Mans si a dominat de atunci cu 11 victorii. Audi a rescris istoria si anul trecut, fiind prima castigatoare din istorie cu un prototip hibrid. Anul acesta sunt favoriti la hattrick dupa ce au castigat si in urma cu doi ani.

"Victoriile din trecut nu te ajuta cu nimic. Sa faci hattrickul e special, dar orice victorie la Le Mans e speciala.", spune Andre Lotterer.

Competitia e puternica anul asta pentru Audi. Adversarii au facut presiuni asupra organizatorilor si au reusit sa schimbe regulile. Vor avea mai mult combustibil.

"Schimbarile de regulament au adus competitorii aproape de noi, vor avea mai putine opriri la boxe iar noi trebuie sa fim mai rapizi", spune seful Audi Sport, Dr. Wolfgang Ullrich.

"Vom vedea o cursa deschisa, in fiecare an oamenii sunt mai buni, vom avea opozitie puternica", spune Tom Kristiansen, castigator de 8 ori la Le Mans.

"Nu castigi Le Mans, Le Mans alege castigatorul. In fiecare an, cursa isi alege cumva un castigator", spune si Marc Gene, castigator in 2009.

Pilotii din Le Mans nu sunt atat de cunoscuti precum cei din Formula 1, insa vom vedea destule nume cunoscute anul acesta la Le Mans.

Allan McNish, Alexander wurz, Sebastien Buemi, Nicolas Prost (fiul lui Alain Prost), Nick Heidfeld, Giancarlo Fisichella sau Bruno Senna au un trecut puternic legat de F1.

www.sport.ro va fi incepand de vineri seara la Le Mans si va va tine la curent cu tot ce se intampla pe circuit si in jurul lui!



 

Click aici pentru galerie FOTO completa



►Cursa de 24 de ore de la Le Mans e cea mai veche cursa de anduranta din lume, ce are loc anual din 1923 si pana acum pe  Circuit de la Sarthe din Le Mans, Franta.

Anul acesta sunt anuntate 56 de echipe si 10 rezerve, impartite in patru categorii: LMP1 (Le Mans Prototype 1), LMP2 (Le Mans Prototype 2), LMGTE Pro (Le Mans GT Endurance—Professional), si LMGTE Am (Le Mans GT Endurance—Amateur).


In 2012 au fost 235.000 de spectatori din care 100.000 au stat pe scaune, restul in picioare. Sunt concerte si alte evenimente pe langa, e un fel de Woodstock al motorsportului! Sunt 56 de echipe la 4 categorii, inclusiv amatori care le fac viata un calvar profesionistilor. Sunt cate trei piloti la fiecare echipe, fiecare intr-un schimb de cate doua ore.

Cand sunt pe bara, pilotii dorm, beau si mananca. Dar mai mult dorm si se odihnesc. Echipa castigatoare este declarata cea care parcurge distanta cea mai mare. In 2010 a fost batut recordul, cu 5,410 km parcursi.

Sunt castigatori la fiecare categorie si un castigator la general. Audi a castigat primele doua curse ale anului si e mare favorita si acum. Dar Le Mans este un loc special, in care pot aparea oricand surprize.

Cursa incepe sambata la 15.00 si se termina duminica la 15.00, ora locala. In cele 24 de ore, pilotii parcurg peste 5000 km. De 18 ori mai mult ca o cursa de Formula 1.

Englezii de la Top Gear denumesc cursa de la Le Mans drept "cea mai tare din lume" si admira in fiecare an modelele care au scris istorie pe circuit.

Noi o sa fim acolo si o sa va tinem la curent cu tot ce se intampla de vineri seara si pana duminica seara, intr-un experiment unic atat pentru noi cat si pentru voi!


Click aici pentru a vedea lista de participanti:

Click aici pentru a vedea echipele:
 

24 de ore de la Le Mans! Cea mai tare cursa din lume e non-stop pe www.sport.ro si m.sport.ro, de sambata pana duminica!

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!