(P) Schimbări Radicale în Jocurile de Noroc: Ce Înseamnă Asta Pentru Jucător?

Advertoriale
SPORT.RO
Data publicarii: Miercuri 31 Ianuarie 2024, 13:56
Data actualizarii: Joi 01 Februarie 2024, 11:59

Conform unor studii, în ultimii zece ani, jocurile de noroc online au devenit extrem de populare. Ca rezultat această industrie este una dintre cele mai prolifice la un nivel internațional și este totodată o sursă de venit esențială pentru statele care au un mediu legislativ mutual benefic și atractiv pentru astfel de operatori.


În ceea ce privește, jocurile online de noroc de pe teritoriul României, acestea au avut parte de reglementări încă din decembrie 2010, pe fondul eforturilor legislative din perioada 2015-2016.

Acestea fiind spuse rezultatul final se datorează eforturilor depuse de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN), care a revizuit cadrul legislativ în urma unui dialog extins cu toate părțile interesate, inclusiv asociațiile care reprezintă operatorii de jocuri de noroc online și instituțiile statului implicate în monitorizarea, verificarea sau sancționarea activităților conexe industriei.

Actuala reglementare acoperă în mod corespunzător nevoile exprimate de aceste părți interesate, conducând astfel la o expansiune semnificativă a acestui sector.

Datorită acestor reglementări, putem constata că România este în cele din urmă aliniată cu alte state de succes în acest domeniu. Vorbim aici de țări precum Malta, Danemarca sau Marea Britanie care au o legislație modernă, eficientă și integral funcțională.

Totuși la începutul lunii octombrie 2023, industria jocurilor de noroc a avut parte de o nouă schimbare.

Guvernul a emis o ordonanță de urgență prin care taxele sunt dublate, iar pentru toate companiile din domeniu se introduce o garanție de un milion de euro. Această măsură are ca efect creșterea veniturilor la bugetul statului, iar în același timp, acționează ca o descurajare pentru cei peste 100.000 de dependenți de jocurile de noroc.

Pe lângă dublarea taxelor, conducerea interzice și consumul de băuturi alcoolice în spațiile de desfășurare a acestor activități.

După cum spuneam proiectul în curs de dezvoltare de către guvern propune dublarea taxelor de licență și introducerea unei garanții care ar putea ajunge la un milion de euro.

Conform justificării proiectului, se estimează că, pentru anul 2024, veniturile colectate la bugetul de stat vor atinge suma de 583,4 milioane lei.

Jocurile de noroc și povestea lor în România

Chiar dacă România actuală este în plină ascendență în ceea ce privește industria jocurilor de noroc online pe platforme precum SlotsCalendar, nu a fost dintotdeauna așa.

Țara noastră nu a fost neapărat cea mai populară destinație pentru cazinourile fizice, însă existența pură a jocurilor de șansă ca activitate reglementată juridic, datează încă din secolul XIX.

Acest secol, este punctul de start în care România dezvoltă cazinouri fizice, care au funcționat chiar și în perioada comunistă, însă sub controlul strict al statului.

Printre primele activități de șansă se numără Loteria Română, care a fost înființată în 1906. Loteria este primul joc de noroc oficial practicat de poporul român.

Potrivit istoricilor, cazinourile de pe teritoriul României, și-au atins potențialul maxim abia după 1992, când investitorii străini au sosit cu resurse semnificative, oferindu-le românilor oportunitatea de a-și încerca norocul la jocurile de șansă.

Totuși explozia succesului jocurilor de noroc în România, s-a petrecut între 1995 și 1997, perioadă în care România eliberează 10.000 de licențe pentru operatorii de jocuri de noroc.

De aici la conceptul de casino online a fost nevoie doar de un pas simplu, care a fost garantat de tehnologie și legislație. Totuși, site-urile de cazino online au beneficiat de recunoaștere legală abia în 2015, moment în care sistemul de impozitare a impus trei niveluri.

Legislația europeană și jocurile de noroc

Normele sectoriale la nivelul Uniunii Europene nu reglementează jocurile de noroc, însă Curtea de Justiție a Uniunii Europene, în conformitate cu legislația Uniunii Europene, a decis că serviciile de jocuri de noroc sunt incluse în prevederile articolului 56 al Tratatului privind Funcționarea Uniunii Europene. Prin urmare, aceste servicii de pariuri sportive, păcănele online și alte jocuri de noroc sunt reglementate de normele referitoare la prestarea serviciilor.

Potrivit acestor norme, operatorii cu autorizație dintr-un stat membru au permisiunea de a furniza consumatorilor din alte state membre servicii de jocuri cazino, cu excepția unor situații speciale care impun restricții justificate ca:

·       Motive de interes public cum e protecția consumatorilor.

·       O necesitate generală de a menține ordinea publică.

Toate aceste restricții, trebuie neapărat să fie în concordanță cu legislația secundară a Uniunii Europene. Aceasta însemnând că politica generală a statelor membre din acest domeniu este proporțională și aplicată coerent și sistematic.

Legislația jocurilor de noroc și online casino în România

Un nou proiect de lege din Parlament, prevede eliminarea completă a sălilor de jocuri cazino din localitățile mici (cele care au sub 5.000 locuitori). În cazul orașelor, conform acestui proiect, nu va exista mai mult de o sală la o populație de 20.000 de locuitori.

Ca să clarificăm lucrurile, hai să vedem un exemplu concret. În Constanța, unde sunt 300.000 de locuitori, vor exista 15 case de pariuri sau săli de joc, acesta fiind numărul maxim.

Totuși aceste noi reguli și restricții urmează să fie discutate și votate în Camera Deputaților. Până la confirmarea și aplicarea acestor noi reglementări, Guvernul intenționează să depună alte restricții acestei industrii precum taxe mult mai mari și o garanție de 1.000.000 de euro pentru firmele din domeniu.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!