180CP Abarth pe Fiat 500

SPORT.RO
Data publicarii: Luni 21 Septembrie 2009, 15:57
Data actualizarii: Luni 21 Septembrie 2009, 15:58

Te uiti la el si-ti zici ca nu e dact un alt 500 bricolat in fel si chip, mai ceva decat cainele lui Paris Hilton. Sa fie al unei domnisoare? Sa fie al vreunui tuner?

Pai, cam da. Dar nu al oricarui tuner, ci al celui de casa. Abarth aduce un omagiu atotputernicului Ferrari, intitulat 695 Tributo. In 1953 s-a construit singurul Ferrari Abarth, modelul 166/250 MM, care a participat in traditionala cursa Mille Miglia. Si daca vorbim despre Abarth, nu inseamna ca ne oprim la exterior. Ba chiar merge adanc sub capota, pana la motorul de 1,4 litri si...surpriza...180 de cai putere. Cum altfel sa fii mai aproape de extaz si de agonie pentru cel din dreapta? 20 de cai in plus fata de Abarth-ul SS si o cutie robotizata cu cinci rapoarte. Daca mai sunt printre voi nestiutori ai acestui sistem, este timpul sa va lamurim pentru totdeauna. Principiul este cel al transmisiei manuale, dar fara levier in H. Adica selectezi treptele plus-minus din spatele volanului. Performantele lui 695 Tributo sunt pe masura haosului pe care-l produce motorul de numai 1,4 litri. 7 secunde pana la suta si 225 de km/h, cifre cunoscute si lui Mini Cooper S, Opel Corsa OPC sau Seat Ibiza Cupra. Doar ca Abarth-ul acesta castiga lupta din start pentru cum arata.
Masina suna infiorator. Am auzit-o la salon un pic ambalata si am inteles de ce evacuarea se numeste Recod Monza. Dupa 3.000 rpm ai impresia ca masinuta poate intra pe grila de start de la Monza. Cuplul maxim este de 230 Nmetru la 3.300 rpm. Bineinteles ca franele nu puteau fi decat Brembo, cu diamterul de 284 mm, respectiv 240 mm pe spate.
Exterior, am incercat sa spunem ceva la inceput, dar nu ne-am gasit cuvintele. Rosu Scuderia, jante pe 17 inci, difuzor spate si multa emotie racing. Micul Abarth 695 Tributo poate fi echipat si cu faruri bixenon.

Scaunele Abarth Corse cantaresc mai putin cu 10 kg decat cele de serie, iar instrumentarul de bord este inspirat din cel al unui Ferrari.

Pretul masinii inca nu a fost stabilit, dar se aude ca editia 695 Tributo este limitata la cateva sute de exemplare.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!